persoon

Tijs Timmerman

Tijs TimmermanTijs Timmerman is lector Marketing en Customer Experience aan de Hogeschool Utrecht. Daarnaast werkt hij als Brand Strategy Consultant en is hij sinds 2009 lid van de Raad van Advies van SWOCC.

 

 

 

 

“In 1996 startte ik als promovendus bij SWOCC onder de bevlogen begeleiding van Giep Franzen. Giep’s praktijkervaring, zijn nieuwsgierigheid en zijn gedrevenheid om het vak commerciële communicatie verder te brengen, inspireerde iedereen. Zijn kwaliteiten zitten nog altijd diep in de kern van SWOCC: Alle medewerkers, onderzoekers, bestuursleden en Raad van Adviesleden die SWOCC de afgelopen jaren heeft zien komen en gaan, zetten hun ervaring, nieuwsgierigheid en gedrevenheid in om wetenschap en praktijk bij elkaar te brengen. Als lid van de Raad van Advies lever ik graag mijn bijdrage door praktijkvraagstukken ter discussie op tafel te leggen en door onderzoekers inzicht in de praktijk te geven om de relevantie van hun onderzoek te verhogen”.

Na zijn studie Psychologie aan de UvA begon Tijs in 1996 bij Communicatiewetenschap aan een door SWOCC gefinancierd promotieonderzoek. In 2001 promoveerde hij op zijn onderzoek naar de representatie van merken in het geheugen, een psychologisch perspectief op merken. Vanaf dat moment werkte hij als merkspecialist in diverse internationale posities bij onder meer Unilever, Philips en Heineken. Vanuit zijn academische interesse en praktijkervaring richtte hij in 2016 The Brand Faculty op, trainings- en adviesbureau voor merkstrategie-ontwikkeling vanuit het psychologisch perspectief op mens en merk. Als lector bij de Hogeschool Utrecht doet hij samen met een team van onderzoekers praktijkgericht onderzoek op drie lijnen: Merk & Maatschappij, Klantbeleving in Digitale Transitie en Marketing Technologie. In al deze lijnen staat het creëren van betekenisvolle relaties tussen mens en merk centraal.

Neem contact op met Tijs Timmerman

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.