De modellenbank vormt een online database van merkmanagement modellen die je helpen bij merkmanagement uitdagingen op het gebied van positionering, segmentatie, communicatie, besturing en evaluatie. De modellen zijn gebaseerd op het boek Merkmanagement Modellen: de SWOCC Selectie, een vernieuwde editie van het SWOCC Book of Brand Management Models dat in 2006 verscheen. Elk model wordt ondersteund met de uitdaging waarvoor het model een oplossing biedt, een gebruiksaanwijzing van het model, een bijsluiter met mogelijke kanttekeningen en vijf bronnen die het nalezen waard zijn. Je kunt de modellen downloaden, bijvoorbeeld voor gebruik in je eigen presentaties of delen met jouw collega’s en klanten.
De modellenbank is dankzij bijdragen van onze begunstigers gerealiseerd en daarom uniek toegankelijk voor begunstigers. In het bijzonder bedanken wij DELA, Nationale Nederlanden, Merkmij, Sponsorbrein, TBWA\NEBOKO en Dawn voor de extra bijdragen om de modellenbank tot stand te brengen. Wil je toegang tot alle modellen en andere SWOCC content? Bekijk dan de mogelijkheden voor een begunstigerschap.