rood boekje

Merkmanagement Modellen: de SWOCC Selectie

Publicatiedatum: 04 | 11 | 2020
Delen:
Publicatie nummer:80
Publicatie auteur(s):Piet Hein Coebergh

 

Dit SWOCC-jubileumboek bundelt 50 modellen die wetenschappelijke en praktische antwoorden geven op kernvragen in merkmanagement:

  • Hoe positioneer ik het merk?
  • Voor wie maak ik het merk?
  • Hoe communiceer ik het merk?
  • Hoe bestuur ik het merk?
  • Hoe evalueer ik het merk?

Deze vijf vragen vormen tezamen een merkmanagementcyclus; een kringloop van positionering, segmentatie, communicatie, besturing en evaluatie, en weer terug naar positionering. De structuur van het boek is hierop gebaseerd.

Elke vraag van de managementcyclus heeft een eigen hoofdstuk waarin telkens tien modellen antwoorden geven. Iedere modelbeschrijving gaat uit van een specifieke uitdaging voor de merkmanager waarvoor het model een oplossing biedt, een grafische afbeelding die de kern van het model weergeeft; een beschrijving van het model; een gebruiksaanwijzing; praktijkvoorbeelden; een bijsluiter met mogelijke kanttekeningen en vijf bronnen om meer over het model te weten te komen. Begeleidende inleidingen en een ruime hoeveelheid literatuurverwijzingen helpen de lezer om verschillen en overeenkomsten tussen de modellen te zien.

Dit boek is een veelgevraagde vernieuwde editie van het SWOCC Book of Brand Management Models dat in 2006 verscheen. Alle gebundelde modellen dragen bij aan de kennis en scherpen het inzicht van marketing- en communicatieprofessionals, studenten, docenten en anderszins geïnteresseerden in merken, marketing en communicatie. Begunstigers van SWOCC vinden alle modellen tevens in de SWOCC Modellenbank.

Merkmanagement Modellen: de SWOCC Selectie is exclusief te bestellen voor onze begunstigers. Log in om het boek te bestellen of lees meer over een SWOCC begunstigerschap.