Nieuws

SWOCC6 november 2019

Vacature: Communicatiestage

SWOCC zoekt een communicatie stagiair(e)

SWOCC bestaat volgend jaar 25 jaar en is op zoek naar een stagiair(e) die de communicatiemedewerker zal ondersteunen om diverse lustrumactiviteiten op te zetten. Je krijgt hierbij volop de gelegenheid je creativiteit en organisatietalent te tonen. Hiernaast krijg je de ruimte om een eigen communicatieproject op te pakken en kun je mogelijk je stageonderzoek bij SWOCC uitvoeren. Lees verder

SWOCC31 oktober 2019

SWOCC Modellenboek

Sponsoren gezocht voor vernieuwde editie

SWOCC modellenboek bijdrage

In 2006 publiceerde SWOCC het ‘SWOCC Modellenboek’: een overzicht van meer dan 100 modellen welke zowel grafisch worden gepresenteerd als inhoudelijk beschreven. SWOCC kreeg vaak het verzoek voor het uitbrengen van een vernieuwde editie. Volgend jaar bestaat SWOCC 25 jaar. Hét moment om aan deze wens invulling te geven.

Lees verder

SWOCC28 oktober 2019

SWOCC Ontbijtsessie: Bouw aan je merkportfolio

merkportfolio workshop

Een sterk organisatiemerk ontwikkelen, vraagt om een goede invulling van de portfoliostrategie: met hoeveel merken moet ik de markt bedienen en hoe moeten deze merken zijn gepositioneerd? Wat is de visie van mijn organisatie, wat is onze missie, wat is onze opvatting op de uitdagingen in de samenleving, en/of op de ontwikkelingen op de markt van morgen? En hoe vertalen de missie en opvattingen zich naar een toekomstbestendig merkportfolio?

Lees verder

SWOCC23 oktober 2019

Merken en het omgaan met activistische mediaprogramma’s

Frank Peters

Frank Peters

Activistische media hebben de rol in de samenleving overgenomen van de maatschappelijke organisaties. Programma’s als Radar, Kassa, De Opstandelingen, Zembla en Argos tonen zich steeds meer als de belangenbehartigers van de Nederlandse burger. En zelfs Nieuwsuur heeft inmiddels de verslaggeving ingeruild voor het zelf willen maken van het nieuws. Want de nieuwsvoorziening is overgenomen door social media.

Lees verder

, SWOCC16 oktober 2019

Vacature: Bureaumanager

SWOCC zoekt per direct een Bureaumanager voor drie dagen per week

Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC) doet fundamenteel wetenschappelijk onderzoek op het gebied van merken en communicatie. Deze kennis maakt SWOCC toegankelijk voor communicatieprofessionals, bijvoorbeeld door het uitbrengen van publicaties en blogs en het organiseren van workshops en lezingen. Het kantoor van SWOCC, met een schitterend uitzicht over Amsterdam, zit op de negende verdieping van het Roeterseilandcomplex van de UvA. SWOCC maakt wetenschappelijke kennis over marketing, communicatie en merken toegankelijk voor de praktijk. Hierdoor heb je veel contact met het bedrijfsleven en bieden we je een unieke kans kennis te maken met onderzoeksbureaus, grote corporates, reclamebureaus en onderwijsinstellingen.

Lees verder

SWOCC19 september 2019

Get woke, be stoked

Daan de Raaf

Daan de Raaf

Eind juli communiceerde Procter&Gamble dat ze 8 miljard zouden afschrijven op Gillette. P&G betaalde in 2005 $57 miljard voor Gillette, het grootste scheermerk ter wereld dat meer dan een eeuw oud is. Verschillende auteurs en experts zagen een verband met de eerdere We believe campagne waarin het bedrijf de vraag stelde “Is this the best a man can get?”. Het adresseerde toxic masculinity en speelde in op maatschappelijke discussies over #MeToo, diversiteit en pesten.

Lees verder

Tijs Timmerman21 augustus 2019

Alleen op een gezonde voedingsbodem kan een merk groeien

Tijs Timmerman

Tijs Timmerman

Mijn dagelijkse werk is het helpen van organisaties en het trainen van medewerkers in het waarom, hoe en wat van merkstrategie. Eén van de uitgangspunten is dat een sterk merk, naast een gezonde financiële impact, hoog scoort op drie consumentoordelen: relevantie, geloofwaardigheid en uniekheid. De positionering van het merk is daarvoor een belangrijk vertrekpunt.

Lees verder

Vacature: Communicatiemedewerker

SWOCC zoekt per direct een Communicatiemedewerker

Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC) doet fundamenteel wetenschappelijk onderzoek op het gebied van merken en communicatie. Deze kennis maakt SWOCC toegankelijk voor communicatieprofessionals, bijvoorbeeld door het uitbrengen van publicaties en blogs en het organiseren van workshops en lezingen. Het kantoor van SWOCC, met een schitterend uitzicht over Amsterdam, zit op de negende verdieping van het Roeterseilandcomplex van de UvA. SWOCC maakt wetenschappelijke kennis over marketing, communicatie en merken toegankelijk voor de praktijk. Hierdoor heb je veel contact met het bedrijfsleven en bieden we je een unieke kans kennis te maken met onderzoeksbureaus, grote corporates, reclamebureaus en onderwijsinstellingen.

Lees verder