Nieuws

Margot Bouwman30 juni 2017

Journey Kaagman

Column Margot Bouwman

Margot Bouwman

We weten inmiddels uit allerlei onderzoeken dat mensen minder met marketingcommunicatie bezig zijn dan reclamemakers en marketeers weleens denken. Mensen verwerken marketingcommunicatie in een soort stand-by modus. Ze kijken wat, liken wat, delen wat. Ze doen dat alles zonder er al te veel bij op te letten. Er is zelfs een onderzoek beschikbaar waarin wordt bewezen dat mensen die marketingcommunicatie verwerken een lagere hersenactiviteit vertonen dan mensen die slapen. Maar hoe zit het dan met de hype van precisiemarketing en onze focus op de customer journey? Komen al die perfect gefinetunede boodschappen eigenlijk wel aan in dat rustende ongeïnteresseerde brein?

Lees verder

Andy Santegoeds31 mei 2017

Van beeld zonder geluid naar geluid zonder beeld

Column Andy Santegoeds

Andy Santegoeds 2016zw

Visuele communicatie lijkt de online kanalen te dicteren. Dankzij sneller en goedkoper Internet en de hoge smartphone penetratie is het delen video’s een trend geworden. Steeds meer individuen en ook merken delen online video’s. Deze trend wordt nog verder aangezwengeld door social media en apps met een live-streaming functionaliteit, die het delen van in-the-moment content mogelijk maken.

Lees verder

SWOCC16 mei 2017

Joeri Troost wint SWOCC Scriptieprijs 2017

foto joeri troost ZW

Joeri Troost (28) is verkozen tot winnaar van de SWOCC Scriptieprijs, de wedstrijd voor de beste universitaire masterscriptie over merken en communicatie. De student van de Radboud Universiteit Nijmegen deed onderzoek naar privacy zorgen van consumenten. Het levert hem 1.000 euro prijzengeld op. Daarnaast mag hij zijn onderzoek 13 juni presenteren op het SWOCC Symposium. […] Lees verder

SWOCC24 april 2017

Save the date

SWOCC Symposium 13 juni

Op 13 juni zal het jaarlijkse SWOCC Symposium plaatsvinden.
Tijdens deze dag zullen negen verschillende wetenschappers presentaties geven over recent onderzoek op het gebied van merken en communicatie. Lees verder

Joost Augusteijn20 april 2017

Corporate branding & b2b-branding: maak het onzichtbare zichtbaar

Column Joost Augusteijn

Joost Augusteijn 2014x

Zouden we niet allemaal een Victor Mids van het programma Mindf*ck willen zijn? Zodat we onze merken opeens zichtbaar en relevant kunnen maken voor onze doelgroep? Voor consumentenmerken is dit al lastig, maar voor corporate merken is het nog lastiger. Een holding is al gauw een hol ding. Hoe maak je iets zichtbaar en relevant dat een consument niet direct kan kopen? Lees verder