Nieuws

SWOCC20 februari 2019

Wat als Brexit je meest dominante merkassociatie is?

Esther Overmars

Esther Overmars

De Brexit-soap, die zich nu al 2,5 jaar voortsleept en binnenkort tot een apotheose komt, heeft het merk Groot-Brittannië ongewild in een herpositionering gebracht. Mijn merkenhart gaat sneller kloppen bij de realisatie dat het beeld van Groot-Brittannië – en van Engeland in het bijzonder – verworden is tot dat van een kippenhok van ruziënde politici. De sterkste associaties zijn niet langer Lady Di, thee met scones, Londen, The Beatles of The Queen. Wat domineert, is de chaos die Brexit heet. Wat betekent dat? Lees verder

SWOCC31 januari 2019

Vacature: Communicatiestage

SWOCC zoekt een communicatie stagiair(e)

communicatiestage

SWOCC bestaat volgend jaar 25 jaar en is op zoek naar een stagiair(e) die de communicatiemedewerker zal ondersteunen om diverse lustrumactiviteiten op te zetten. Je krijgt hierbij volop de gelegenheid je creativiteit en organisatietalent te tonen. Hiernaast krijg je de ruimte om een eigen communicatieproject op te pakken en kun je mogelijk je stageonderzoek bij SWOCC uitvoeren. Lees verder

SWOCC23 januari 2019

Geen nieuws is goed nieuws

Rob Revet

Rob Revet

Marketeers zijn gek op innovatie en nieuwtjes. Terecht, want innovatie houdt het merk bij de tijd, levert aandacht en laat omzet en marktaandeel groeien. Toch? Onderzoek laat zien dat niet alle innovatie evenveel bijdraagt aan merkgroei. Misschien is het daarom goed om nog eens naar je plannen voor 2019 te kijken, nu het jaar nog maar net is begonnen. Lees verder

Tijs Timmerman17 oktober 2018

Van je merkgeloof vallen is geen goed idee

Tijs Timmerman

Tijs Timmerman

Routine en voorspelbaarheid maakt voor velen het leven makkelijk en overzichtelijk. Verandering kost inspanning en daar willen de meeste mensen liever niet aan. Die vasthoudendheid is lastig om tegen te vechten als je een nieuw merk introduceert. Maar voor bestaande merken is zo’n staat van verander-traagheid onder gebruikers ideaal. Voor deze merken is het van belang dat consumenten zich er continue goed bij voelen, een gevoel van vertrouwdheid met weinig cognitieve inspanning. Lees verder

Jasper Bronner19 september 2018

Aandacht: hoe tackle je het grootste probleem in marketing?

Jasper Bronner

Jasper Bronner

Heb je weleens het verhaal gebruikt dat onze aandachtsspanne is afgezakt naar minder dan negen seconden, ofwel nog korter dan de aandachtsspanne van een goudvis? Shame on you, want wat blijkt uit fact checking van de BBC: complete onzin. Betekent dit dan goed nieuws voor marketeers? Nee helaas niet… Er is een enorm schaarste aan aandacht en de toenemende hoeveelheid content en focus op verkeerde metrics maken dit probleem alleen maar groter. Aandacht krijgen is de grootste uitdaging voor marketeers op dit moment.
Lees verder