Nieuws

SWOCC31 juli 2018

SWOCC Symposium 2018

SWOCC Symposium

Dinsdag 25 september 2018 vindt het achtste SWOCC Symposium plaats. Tijdens deze bijeenkomst wordt het publiek meegenomen in actueel wetenschappelijk onderzoek, gepresenteerd door vooraanstaande academici. Een greep uit de onderwerpen van dit jaar: chatbots, crisiscommunicatie, realtime marketing op social media, virtual reality, duurzaamheid, free trials en online diensten, aanzetten tot gewenst consumentengedrag. 

Lees verder

SWOCC16 juli 2018

SWOCC Workshop Brand Metrics

Brand Metrics

Wegens het grote succes organiseren we een tweede workshop brand metrics! Voor steeds meer organisaties zijn merken cruciale bedrijfsactiva. Daarom is het meten van hoe je merk wordt waargenomen essentieel. Meten is immers een van de weinige tools waarop je als merkbeheerder nog invloed hebt: het voorziet je namelijk van de knoppen waaraan je kunt draaien om je merk te laten groeien. Lees verder

SWOCC10 juli 2018

Mooi, die wetenschap. Maar hoe vertel je het aan de creatieven?

Tim den Heijer

Tim den Heijer

‘Een creatief, die zien we hier niet vaak!’ Is dit jouw reactie op deze gastcolumn? Ach, ik hoor het vaker. Bijvoorbeeld bij een neuromarketing-meeting, eerder dit jaar. In de zaal: tweehonderd marketeers en twee creatieven – mijn compagnon en ik. Eerste vraag na de presentatie: ‘Hoe leg je dit uit aan creatieven?’. ‘Ze langzaam laten wennen’, oppert de één. ‘Laat die creatieven lekker’, vindt een ander. ‘Die worden overbodig door deze inzichten!’ Lees verder

SWOCC5 juli 2018

Vacature: Communicatiestage

SWOCC zoekt een communicatie stagiair(e)

wijzoekenjou

SWOCC is op zoek naar een stagiair(e). Je zal de communicatiemedewerker ondersteunen, hiernaast krijg je de ruimte om een eigen communicatieproject op te pakken en kun je mogelijk je stageonderzoek bij SWOCC uitvoeren. Lees verder

Margot Bouwman27 juni 2018

Bestaat er reclame waar mensen voor wakker worden?

Margot Bouwman

Reclame

Mensen staan meer ‘aan’ dan ooit. Alles verandert snel en er is overal continu iets nieuws te beleven: nieuwe mode, nieuwe collecties in de winkel, nieuwe social platforms, nieuwe technologie, nieuw voedsel. Door dit nieuwe, snelle tempo in de samenleving verandert de manier waarop mensen impulsen waarnemen en verwerken. Mensen zijn alerter en staan –  volgens de trendbureaus – meer dan ooit open voor verrassingen en nieuwe ervaringen. Lees verder

SWOCC24 mei 2018

Ben van Hamersveld wint SWOCC Scriptieprijs 2018

Foto Ben

Ben van Hamersveld (35) is verkozen tot winnaar van de SWOCC Scriptieprijs, de wedstrijd voor de beste universitaire masterscriptie over merken en communicatie. Voor zijn masterscriptie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam heeft hij onderzoek gedaan naar de effecten van free trials en communicatiestijl op de aankoop van online diensten. Het levert hem 1.000 euro prijzengeld op. Daarnaast mag hij zijn onderzoek 25 September presenteren op het SWOCC Symposium. Lees verder

Save the date!

SWOCC Symposium 2018

SWOCC Symposium

Dinsdag 25 september 2018 vindt alweer het achtste SWOCC Symposium plaats, waarbij het publiek aan de hand van bondige presentaties mee wordt genomen in actueel wetenschappelijk onderzoek. Acht tot tien vooraanstaande academici presenteren de nieuwste inzichten op het gebied van merken, marketing en communicatie. Hierbij ligt de nadruk op het vertalen van de wetenschappelijke kennis naar learnings voor de praktijk. Eén van de presentaties wordt verzorgd door Ben van Hamersveld, de winnaar van de SWOCC Scriptieprijs 2018, welke tijdens het Symposium wordt uitgereikt. Lees verder