Nieuws

, SWOCC16 oktober 2019

Vacature: Bureaumanager

SWOCC zoekt per direct een Bureaumanager voor drie dagen per week

Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC) doet fundamenteel wetenschappelijk onderzoek op het gebied van merken en communicatie. Deze kennis maakt SWOCC toegankelijk voor communicatieprofessionals, bijvoorbeeld door het uitbrengen van publicaties en blogs en het organiseren van workshops en lezingen. Het kantoor van SWOCC, met een schitterend uitzicht over Amsterdam, zit op de negende verdieping van het Roeterseilandcomplex van de UvA. SWOCC maakt wetenschappelijke kennis over marketing, communicatie en merken toegankelijk voor de praktijk. Hierdoor heb je veel contact met het bedrijfsleven en bieden we je een unieke kans kennis te maken met onderzoeksbureaus, grote corporates, reclamebureaus en onderwijsinstellingen.

Lees verder

SWOCC15 oktober 2019

SWOCC Ontbijtsessie: Bouw aan je merkportfolio

merkportfolio workshop

Een sterk organisatiemerk ontwikkelen, vraagt om een goede invulling van de portfoliostrategie: met hoeveel merken moet ik de markt bedienen en hoe moeten deze merken zijn gepositioneerd? Wat is de visie van mijn organisatie, wat is onze missie, wat is onze opvatting op de uitdagingen in de samenleving, en/of op de ontwikkelingen op de markt van morgen? En hoe vertalen de missie en opvattingen zich naar een toekomstbestendig merkportfolio?

Lees verder

SWOCC19 september 2019

Get woke, be stoked

Daan de Raaf

Daan de Raaf

Eind juli communiceerde Procter&Gamble dat ze 8 miljard zouden afschrijven op Gillette. P&G betaalde in 2005 $57 miljard voor Gillette, het grootste scheermerk ter wereld dat meer dan een eeuw oud is. Verschillende auteurs en experts zagen een verband met de eerdere We believe campagne waarin het bedrijf de vraag stelde “Is this the best a man can get?”. Het adresseerde toxic masculinity en speelde in op maatschappelijke discussies over #MeToo, diversiteit en pesten.

Lees verder

SWOCC16 september 2019

Vacature: Communicatiestage

SWOCC zoekt een communicatie stagiair(e)

SWOCC bestaat volgend jaar 25 jaar en is op zoek naar een stagiair(e) die de communicatiemedewerker zal ondersteunen om diverse lustrumactiviteiten op te zetten. Je krijgt hierbij volop de gelegenheid je creativiteit en organisatietalent te tonen. Hiernaast krijg je de ruimte om een eigen communicatieproject op te pakken en kun je mogelijk je stageonderzoek bij SWOCC uitvoeren. Lees verder

Tijs Timmerman21 augustus 2019

Alleen op een gezonde voedingsbodem kan een merk groeien

Tijs Timmerman

Tijs Timmerman

Mijn dagelijkse werk is het helpen van organisaties en het trainen van medewerkers in het waarom, hoe en wat van merkstrategie. Eén van de uitgangspunten is dat een sterk merk, naast een gezonde financiële impact, hoog scoort op drie consumentoordelen: relevantie, geloofwaardigheid en uniekheid. De positionering van het merk is daarvoor een belangrijk vertrekpunt.

Lees verder

Vacature: Communicatiemedewerker

SWOCC zoekt per direct een Communicatiemedewerker

Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC) doet fundamenteel wetenschappelijk onderzoek op het gebied van merken en communicatie. Deze kennis maakt SWOCC toegankelijk voor communicatieprofessionals, bijvoorbeeld door het uitbrengen van publicaties en blogs en het organiseren van workshops en lezingen. Het kantoor van SWOCC, met een schitterend uitzicht over Amsterdam, zit op de negende verdieping van het Roeterseilandcomplex van de UvA. SWOCC maakt wetenschappelijke kennis over marketing, communicatie en merken toegankelijk voor de praktijk. Hierdoor heb je veel contact met het bedrijfsleven en bieden we je een unieke kans kennis te maken met onderzoeksbureaus, grote corporates, reclamebureaus en onderwijsinstellingen.

Lees verder

Doe mee met dataloze donderdag

Margot Bouwman

Margot Bouwman

Een tijdje geleden had ik het plan om een praktisch boekje te schrijven waarin belangrijke theorieën uit de wetenschap toepasbaar worden gemaakt voor de dagelijkse communicatiepraktijk. Lekker licht verteerbaar. Stel dat je een retailer bent en je wilt dat je actiecommunicatie flink opvalt. Het moet er anders uit zien dan de actiecommunicatie van concurrenten en het moet er ook anders uitzien dan hoe je zelf normaal gesproken communiceert. Hoe anders en opvallend moet die communicatie dan zijn? Kun je zover gaan als je wilt? Wanneer haken consumenten af? Zijn hier regels voor? Lees verder