Op woensdag 12 maart heeft Marie-Selien Fakkert succesvol haar promotieonderzoek verdedigd in de Agnietenkapel in Amsterdam. Met haar proefschrift, getiteld ‘Persuasion in Visual Social Media: Strategies in, Coping with, and Impact of Brand-related User Generated Content’, heeft zij een belangrijke bijdrage geleverd aan het wetenschappelijk begrip van merkgerelateerde content op sociale media.
Haar promotieonderzoek voerde zij uit in samenwerking met SWOCC. De SWOCC-publicatie ‘De Overtuigingskracht van Brand-related User Generated Content – Visuele sociale media als marketingstrategie’ wordt op woensdag 9 april gepubliceerd voor begunstigers.
Haar onderzoek werpt licht op de impact van deze user-generated content: zijn de berichten van gewone gebruikers net zo overtuigend als die van merken, of misschien zelfs effectiever? De inzichten uit haar promotieonderzoek dragen bij aan de bestaande kennis over overtuigingsstrategieën op sociale media en bieden waardevolle handvatten voor merken en marketeers.
Wil je meer weten over dit onderwerp? Op 9 april presenteert Marie-Selien haar bevindingen tijdens de webinar ‘Merkboodschappen in Beeld: De Kracht van User-Generated Content’. Aanmelden voor de webinar kan hier.