- Datum:09 April 2025
- Tijd:13:00 - 14:15
- Locatie:Online webinar, de uitnodigingslink wordt gedeeld met aangemelde webinarleden
Merken verschuiven naar visuele sociale media, met name Instagram, om hun boodschap te verspreiden. Gebruikers volgen en betrekken zich bij merken, creëren zelf merkgerelateerde user-generated content en taggen merken in hun posts. De impact van deze dynamiek tussen merken en sociale media-gebruikers is nog onduidelijk. Wat voor strategieën worden gebruikt door merken in hun berichtgeving? En passen ‘gewone’ gebruikers overtuigingsstrategieën toe in hun merkgerelateerde posts?
Tijdens de webinar zal Marie-Selien Fakkert de belangrijkste bevindingen uit haar SWOCC publicatie presenteren. Haar onderzoek onthult het gebruik van overtuigingsstrategieën in Instagram posts van merken, hoe gebruikers vergelijkbare strategieën toepassen en hoe dit de merkbetrokkenheid beïnvloedt. Hiernaast zullen praktijksprekers dieper op het onderwerp ingaan, door concrete cases en strategieën te presenteren over hoe merken visuele post op sociale media moeten inzetten. Haal meer uit je social marketing en laat je tijdens deze webinar inspireren door inzichten vanuit de praktijk en wetenschap!
Aanmelden met je SWOCC-account
Zien we jou op 9 april? Log dan eerst in met jouw begunstigersaccount en meld je hieronder aan.
(Nog) geen begunstiger?
We organiseren deze bijeenkomst voor onze begunstigers. Ben je geen SWOCC-begunstiger maar wel geïnteresseerd? Bekijk hier de mogelijkheden om begunstiger te worden, of mail naar info@swocc.nl.
Programma
Merkgerelateerde User-Generated Content op visuele sociale media
Marie-Selien Fakkert – Universiteit van Amsterdam
Marie-Selien onderzocht samen met SWOCC hoe gebruikers persuasieve strategieën toepassen en hoe dit de merkbetrokkenheid beïnvloedt. Zijn gebruikersposts net zo overtuigend als die van merken, of mogelijk zelfs meer? Tijdens haar presentatie bespreekt Marie-Selien de resultaten van haar SWOCC onderzoek, en hoe deze bijdragen aan het begrip van de overtuigingskracht van brand user-generated content op sociale media-gebruikers.
Creativiteit des Ajax op Social Media
Jelle Faber – Manager Merk & Creatie, AFC Ajax
Jelle Faber heeft zich afgelopen decennium sterk gemaakt voor het ontplooien en faciliteren van creativiteit binnen de commerciële afdeling van AFC Ajax. Met zijn presentatie zal hij de aanwezigen laten zien hoe de club creativiteit toepast bij het ontwikkelen van campagnes en content, die onder andere als doel hebben om trouw te blijven aan de Ajax-identiteit, om zo te resoneren met de behoeften van Ajax-fans wereldwijd.
Sprekers
Marie-Selien Fakkert – Promovendus – Universiteit van Amsterdam
Jelle Faber – Manager Brand & Creation – AFC Ajax