nieuws item

Bureausamenwerking: Hoe werken klanten en bureaus effectief samen?

Publicatiedatum: 30 | 01 | 2025
Delen:

Succesvolle merken zijn sterk door hun samenwerking met externe bureaus, maar wat effectieve samenwerking inhoudt, is vaag. De bureauwereld is tegenwoordig gefragmenteerd en technologie zoals AI veroorzaakt misverstanden tussen klanten en bureaus. In deze publicatie onderzoekt Dr. Daan Muntinga hoe klanten en bureaus effectief samenwerken, inclusief ontwikkeling, onderhoud, evaluatie, verschillende samenwerkingsmethoden, voor- en nadelen, en de invloed van marketingontwikkelingen. Met interviews van experts biedt het inzicht in effectieve klant-bureausamenwerking.

“Samenwerken is de toverformule voor effectieve marketingcommunicatie that’s hiding in plain sight. Daarom schrijf ik voor SWOCC een publicatie over effectief samenwerken tussen opdrachtgevers en bureaus. Op basis van wetenschappelijke literatuur, praktijkonderzoek en interviews met klanten en hun bureaus onderzoek ik wat klant-bureaurelaties succesvol maakt; hoe klanten en hun bureaus een voor alle partijen vruchtbare samenwerking opbouwen en onderhouden, tegen welke zaken ze aanlopen en hoe ze daar mee omgaan.”

De Onderzoeker

Dr. Daan Muntinga, voormalig universitair docent marketingcommunicatie aan de Universiteit van Amsterdam, is momenteel werkzaam als strategy director bij Mensch. Van 2008 tot 2013 schreef hij bij SWOCC zijn promotieonderzoek naar COBRA’s (Consumers’ Online Brand-Related Activities).

 

Volg SWOCC op LinkedIn om op de hoogte te blijven over dit onderzoek!

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.