Modellenbank

Besturen

Een merk bouwen is geen eenmalig proces. Beslissingen over zaken als positionering en segmentatie komen na verloop van tijd opnieuw aan de orde. De wereld verandert snel en ook organisaties veranderen, als reactie op de buitenwereld, of omdat interne factoren daartoe leiden. Terwijl veel verandering organisch gebeurt, is het gebruikelijk de merkstrategie periodiek te herijken om te blijven aansluiten bij de behoeften van consumenten, werknemers en andere stakeholders. Nieuwe technologie, hevigere concurrentie, ontwikkelingen op de arbeidsmarkt, beter geïnformeerde consumenten en economische en ecologische uitdagingen zijn slechts een paar factoren die de behoeften en daarmee de ontwikkeling van het merk kunnen beïnvloeden. Voor merkbesturing zijn vooral specifieke modellen opgenomen die merkmanagers helpen bij het onderhouden en bijsturen van het merk in een continu veranderende omgeving, variërend van crisiscommunicatie tot employer branding en van merkextensies tot soft controls.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie