persoon

Onno Maathuis

Delen:

Onno MaathuisOnno Maathuis is gespecialiseerd in positionering en merkportfolio. Onno is redactielid van de SWOCC Selectie en was tot april 2019 bestuurslid van SWOCC.

Onno (1970) studeerde bedrijfskunde en promoveerde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam op een proefschrift over corporate branding. Onno richtte samen met Mary Hoogerbrugge in 2010 De Positioneerders op. De Positioneerders ondersteunt bedrijven bij het ontwikkelen van hun merkpositionering en het inrichten van de merkportfolio. Hij werkte de afgelopen jaren o.a. voor ASML, Nederlandse Loterij, Hanzesteden, Eneco, Eredivisie en NN.

Daarnaast is Onno reviewer van Corporate Reputation Review, docent bij SRM en Van Hilst, en lid van de Raad van Toezicht van de Nierstichting en de Raad van Toezicht van Gezondheidscentrum Kersenboogerd.

“In veel beroepen moeten mensen zich voortdurend bijscholen en nieuwe kennis tot zich nemen. Maar in merken- en communicatieland winnen eigen ervaring en anekdotes het nogal eens van kennis en wetenschappelijk onderzoek. SWOCC biedt ons de ‘wetenschappelijke pitstop’ om, met een schone voorruit & geladen met kennis, aan merken te bouwen.”

Neem contact op met Onno Maathuis

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie