Allround merkstrateeg Remko Herremans (1970) is bij ABN AMRO verantwoordelijk voor merkstrategie en -communicatie. Daarvoor werkte hij als Strategy Director bij diverse bureaus. Remko is lid van de redactie van de SWOCC-Selectie.
Sinds 2018 werkt Remko als merkstrateeg bij ABN AMRO. Daarvoor was hij als Strategy Director aan bureauzijde te vinden. Bij FCA!, Publicis, inc21, EuroRSCG en HavasLemz werden 20 jaar lang campagnes en strategieën ontwikkeld voor merken in alle soorten en maten. Ook de welhaast onvermijdelijke prijzenkast bestrijkt het hele spectrum van effectiviteit, creativiteit, employer branding, activatie, digital, PR, lokaal en internationaal.
De rode draad is voor Remko altijd het samenspel tussen gevoel en verstand: “Of het nu gaat om de ontwikkeling van een creatieve strategie of het stapsgewijs bouwen aan een merk: over de emotie moet je verstandig nadenken en de data moet je met het juiste gevoel benaderen.”
Remko studeerde in 1994 af in zowel Economie als Communicatiewetenschap, beide aan de Universiteit van Amsterdam. Nog altijd koestert hij de link met de wetenschap als medicijn tegen de dagelijkse gekte. Door gastcolleges te geven, maar ook door voor de SWOCC-selectie ieder kwartaal samen met de andere redactieleden in de nieuwste wetenschappelijke publicaties te duiken.
Zijn gezin met drie dochters zorgt uiteindelijk voor de laatste reality-check op iedere strategie.