persoon

Andy Santegoeds

Delen:

Andy Santegoeds_SWOCCAndy Santegoeds is Senior Consultant Media Effectiveness bij MetrixLab en al sinds 1988 werkzaam in de media. Na jarenlang lid te zijn geweest van de Raad van Advies van SWOCC is Andy in 2013 toegetreden tot het bestuur van de stichting.

“Over merken, communicatie, mensen en organisaties zijn we nog lang niet uitgeleerd. Juist daarom is het zo goed dat SWOCC er is. Voor velen is SWOCC een bron van kennis die losse punten met elkaar verbindt, die de feiten van de fabels onderscheidt, en je een andere kant van dezelfde medaille laat zien.”

Na afronding van de studie HEAO-CE startte Andy bij buitenreclame-exploitant Alrecon Media op de marketing afdeling om in 1992 als mediaplanner bij mediabureau Carat Nederland te gaan werken. In 1994 stapte hij over naar media-exploitant IP waar hij diverse marketing- en researchfuncties bekleedde met als focus TV/Radio/Print. In 1999 volgde de overgang naar de programma-afdeling van RTL Nederland in de functie van Manager Marktonderzoek en later Manager Program Strategy. Daarbij was Andy verantwoordelijk voor onder meer (internationaal) marktonderzoek naar content op TV. Vanaf 2005 gaf hij leiding aan de afdeling Research & Intelligence van RTL Nederland met als specialisatie reclame-effectonderzoek. In 2009 maakte Andy de overstap naar online onderzoeksbureau MetrixLab, waar hij als consultant zowel nationale als internationale klanten adviseert over merken, media en reclame.

Andy schrijft regelmatig columns voor vakbladen en websites, spreekt op congressen over media, reclame & onderzoek en was jurylid bij onder meer EFFIE en AMMA-Awards.

Neem contact op met Andy Santegoeds

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie