Kennisbank

Social media monitoring d.m.v. sentiment analyse? Liever niet!

Stefan Bernritter

Consumenten praten online graag en veel over merken. Zo delen ze positieve ervaringen met een merk via social media, maar klagen ze ook graag over slechte ervaringen met een merk. Als je systematisch in de gaten wil houden wat klanten online over jouw merk vertellen – zodat je mogelijk via webcare deel kan nemen aan de conversatie omtrent je merk – bestaat er eigenlijk geen andere mogelijkheid dan gebruik te maken van één van de velen social listening tools. Lees verder

Succesvolle valorisatie: hoe werk je samen met universiteiten?

Guda van Noort

Valorisatie, ervoor zorgdragen dat wetenschappelijke kennis daadwerkelijk wordt toegepast, is waar het al meer dan 20 jaar om draait bij SWOCC. De laatste jaren legt ook de overheid meer de nadruk op het belang hiervan, maar ook bedrijven nemen steeds meer initiatieven hiertoe. Slim. Want kennis is de sleutel tot innovatie. Onder andere met ‘academic outreach’ programma’s zoeken bedrijven samenwerkingen met universiteiten. Lees verder