Kennisbank

B2b-tweets: meer informatie, minder emotie

Blog Peter Kerkhof

Grote bedrijven zijn tegenwoordig volop actief op sociale media. De 500 grootste Amerikaanse ondernemingen (Fortune 500) zijn vrijwel allemaal aanwezig op LinkedIn en meer dan 80% is actief op Twitter en Facebook. In 2014 is vooral het aantal ondernemingen op Pinterest en Foursquare spectaculair gegroeid (van 9% voor beide platforms in 2013 naar resp. 36% en 51% in 2014), zo laat onderzoek aan de University of Massachusetts Dartmouth zien. Lees verder

Wanneer is branding in B2B belangrijk?

Blog Carlo Kiksen

Er bestaat veel onduidelijkheid over de rol van branding in business-to-business (B2B). Veel B2B marketeers baseren hun beslissingen op kennis over merken in een business-to-consumer (B2C) context, terwijl het niet zeker is dat het merk dezelfde rol speelt in een B2B context. Sinds afgelopen januari doe ik bij SWOCC onderzoek naar het belang en de rol van merken in de verschillende fasen van B2B aankoopprocessen. Lees verder