Kennisbank

Money talks: Geld menselijker maken levert meer donaties op

Suzanne Janssen

Geld menselijker maken

Goede doelen kunnen hun werk niet doen zonder donaties. Ze proberen consumenten dus op allerlei manieren te overtuigen om geld te doneren. Maar mensen direct om geld vragen, levert lang niet altijd donaties op. Hoe zorg je er dan voor dat mensen geld geven? Recent onderzoek laat een effectieve techniek zien: door geld menselijke eigenschappen mee te geven, zijn mensen eerder van plan te doneren.

Lees verder

Hoe je als online retailer de nadelen van e-commerce kunt omzeilen

Iris van Ooijen

Retail_E-commerce

E-commerce floreert. De omzet van Nederlandse online retail steeg in 2017 naar 22,5 miljard euro, waarmee het aandeel van e-commerce binnen de detailhandel sector op bijna 10% komt te liggen. Terwijl offline retailers worstelen met de almaar sterker wordende online competitie, blijkt toch dat een significant deel van de Nederlanders géén online aankopen doet. Waardoor komt dit? En hoe kan je als online retailer hiervoor compenseren? Lees verder