Kennisbank

Innoveren een nieuwe marketingvorm?

SWOCC Selectie blog

Innovativiteit

Vandaag de dag is het steeds belangrijker, door de extreme concurrentie, om uniek te zijn als merk. Consumenten kiezen bepaalde producten of merken namelijk niet alleen vanwege hun functionele kenmerken, maar ook vanwege de symbolische inhoud. Consumenten waarderen voornamelijk merken die hen helpen om van het leven te genieten en hun self-concepts uit te dragen.

Lees verder

One size fits all? Hoe je als PR-professional de aandacht van journalisten trekt

Mark Boukes

Een jaar geleden schreef ik voor SWOCC de blog “PR in het nieuws: een continue struggle” over de manieren waarop journalisten omgaan met persberichten en aan welke criteria een persbericht moet voldoen om aandacht van journalisten te trekken. De conclusie? Creëer een nieuwswaardig persbericht. Journalisten gebruiken bepaalde nieuwsfactoren (criteria) om te bepalen of nieuws al dan niet “nieuwswaardig” genoeg is om überhaupt verslag van te doen. Maar welke nieuwsfactoren zijn eigenlijk van belang? En nog belangrijker, welke nieuwsfactoren zijn belangrijk voor welke soorten media? Lees verder