Kennisbank

Zo leidt multiscreening tot betere merkeffectiviteit

Claire Segijn

Toen je laatst televisie keek, heb je toen ook je smartphone, tablet of laptop tegelijkertijd gebruikt? En zo ja, wat deed je toen daarop? Sommige mensen tweeten over wat zij zien op televisie of spelen mee met een second screen app. De meerderheid doet echter iets wat ongerelateerd is aan wat er te zien is op televisie, zoals hun email lezen of een spelletje spelen. Maar maakt het uit wat mensen doen tijdens het multiscreenen voor het effect van de televisiereclame? Lees verder

De strijd om aandacht in een multi-screening wereld

Blog Claire Segijn

Mag ik even uw onverdeelde aandacht? Dit is namelijk niet zo vanzelfsprekend tegenwoordig met allerlei verleidingen om ons heen in de vorm van andere schermen, zoals smartphones, tablets en laptops. Ook tijdens het kijken van televisie wordt de aandacht vaak naar een ander scherm getrokken. Maar hoe gefragmenteerd is de aandacht van de consument nou eigenlijk? En wat voor consequenties heeft dat voor de merkherinnering? Lees verder

IoT: het belang van de juiste interactiestijl

Iedereen herinnert zich vast Rosie, de housekeeper robot uit de Jetsons. De laatste jaren komen er steeds meer smart devices, zoals robotstofzuigers, op de markt, al hebben geen van allen het uiterlijk, noch de menselijke communicatiestijl van Rosie. Samen met de opkomst van smart devices groeit het zogeheten Internet of Things (IoT), waarbij smart devices in verbinding staan met het internet en zo gegevens uitwisselen. Door deze ontwikkelingen kunnen consumenten profiteren van gepersonaliseerde en geoptimaliseerde services.

Lees verder