Kennisbank

Effectief inzetten van purposeful branding

Lynnemore van Ommen

Marketingstratgie_Purpose_Brand

‘Growing a better world together’. Eind 2017 kwam Rabobank met deze nieuwe slogan waarmee ze beloven wereldwijd het voedselprobleem op te gaan lossen. De Reclame Code Commissie viel meteen over de campagne. Het zou misleidend zijn omdat Rabobank niet aannemelijk kan maken dat hun aanpak het voedselprobleem oplost. Vandaag de dag heb je als merk te maken met pro-sociale, bewuste consumenten die niet alleen gericht zijn op hun eigen welzijn, maar ook op dat van anderen. Ze verbinden zich dan ook graag met merken die een purpose (doel) nastreven voor een betere wereld. Maar hoe trek je deze pro-sociale consumenten aan? Nog belangrijker, hoe zet je purposeful branding effectief in?  Lees verder

Succesvolle valorisatie: hoe werk je samen met universiteiten?

Guda van Noort

Valorisatie, ervoor zorgdragen dat wetenschappelijke kennis daadwerkelijk wordt toegepast, is waar het al meer dan 20 jaar om draait bij SWOCC. De laatste jaren legt ook de overheid meer de nadruk op het belang hiervan, maar ook bedrijven nemen steeds meer initiatieven hiertoe. Slim. Want kennis is de sleutel tot innovatie. Onder andere met ‘academic outreach’ programma’s zoeken bedrijven samenwerkingen met universiteiten. Lees verder

Succes van Location Based Advertising: Locatie of medium?

Verschillende onderzoeken laten ons geloven dat location based advertising effectiever is dan traditionele reclame. Een veel voorkomende denkfout met betrekking tot deze claim zit echter in het feit dat location based advertising vaak in één adem wordt genoemd met mobile marketing. Het doet er echter wel toe of je een location based aanbieding ontvangt op je smartphone of bijvoorbeeld op een traditioneel display boven het schap in de supermarkt. In dit onderzoek wordt in een Virtual Reality onderzoek aangetoond dat reclame via smartphones vooral effectief is als consumenten niet op locatie van een product zijn.

Lees verder