Kennisbank

Interactiviteit in digitale magazines loont!

Fabiënne Rauwers

Digitaal Magazine

Veel magazines hebben tegenwoordig naast een printversie ook een digitale variant. Deze digitale magazines zijn grotendeels replica’s van de printversie, omdat ze vaak dezelfde content en lay-out bevatten. Toch heeft een digitaal magazine een belangrijk voordeel ten opzichte van print: interactieve features. In een digitaal magazine kan de content worden ‘verrijkt’ met hyperlinks, social media buttons en filmpjes. Maar hoe beïnvloeden deze interactieve features de leeservaring van de consument? Zit de consument hier wel op te wachten? Lees verder

Data driven politieke marketing: het staat nog in de kinderschoenen

Tim Smits

Honderden pagina’s werden geschreven over Hillary Clinton en Donald Trump. Na de, voor ons misschien onverwachte, overwinning van Trump (die naadloos Byron Sharp’s “How Brands Grow” leek te volgen), keken velen naar de communicatiestrategie. Ook via digitale kanalen zou Trump de strijd hebben gewonnen. Maar is dat wel zo? Wat deed Trump dan precies online? En hoe verhoudt dat zich tot de digitale campagne van Hillary Clinton? In welke mate kan je stellen dat het hier om state-of-the-art data driven digitale marketing gaat? Lees verder

Interactiviteit in online tijdschrift advertenties: Do or don’t?

Fabiënne Rauwers

Op het internet struikel je erover: online advertenties. Een groot voordeel van online (vs. print) adverteren is dat marketeers nu de optie hebben om hun commerciële content te verrijken met allerlei interactieve elementen. Denk aan het toevoegen van social media buttons, hyperlinks, filmpjes en interactieve games. Hierdoor is “de online advertentie” niet langer passieve, commerciële content, maar krijgt het een interactief karakter. Echter, zitten consumenten wel op deze interactieve toeters-en-bellen te wachten? Of vinden ze het juist storend en schaadt het zelfs het merk?  Lees verder

Succes van Location Based Advertising: Locatie of medium?

Verschillende onderzoeken laten ons geloven dat location based advertising effectiever is dan traditionele reclame. Een veel voorkomende denkfout met betrekking tot deze claim zit echter in het feit dat location based advertising vaak in één adem wordt genoemd met mobile marketing. Het doet er echter wel toe of je een location based aanbieding ontvangt op je smartphone of bijvoorbeeld op een traditioneel display boven het schap in de supermarkt. In dit onderzoek wordt in een Virtual Reality onderzoek aangetoond dat reclame via smartphones vooral effectief is als consumenten niet op locatie van een product zijn.

Lees verder