persoon

Theo Araujo

Delen:

Theo AraujoDr. Theo Araujo werkt als universitair hoofddocent aan de Amsterdam School of Communications Research (ASCoR) van de Universiteit van Amsterdam, met een focus op Communicatie in de Digitale Samenleving.

In zijn onderzoek richt hij zich op de toenemende implementatie van Artificial Intelligence en soortgelijke technologieën binnen communicatie, zoals virtuele assistenten en geautomatiseerde beslissingen. Daarnaast richt hij zich op de laatste ontwikkelingen binnen computational social science en op het inzetten van grootschalige datacollectie en -analyse voor communicatieonderzoek.

In 2015 promoveerde Theo op een proefschrift over de verspreiding van merkcontent op socialenetwerksites door consumenten. Hij onderzocht in hoeverre de kenmerken van het bericht, het netwerk en de consument van invloed zijn op dit proces.

In 2017 verscheen van zijn hand SWOCC publicatie 73 Corporate branding and consumers. Vanwege het grote succes, bracht hij in 2018 een vervolg hierop uit, SWOCC publicatie 75 Corporate branding and consumers on social media. Samen met Claartje ter Hoeven en Dr. Ward van Zoonen schreef hij SWOCC publicatie 77 over geautomatiseerde een-op-een communicatie.

 

Neem contact op met Theo Araujo

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie