Onderzoekers

Theo Araujo

Dr. Theo Araujo werkt als universitair docent Corporate Communicatie aan de Amsterdam School of Communications Research (ASCoR) aan de Universiteit van Amsterdam.

In zijn onderzoek bestudeert hij hoe social media de relatie tussen organisaties en stakeholders (o.a. consumenten) beïnvloeden. Daarnaast focust Theo zich op hoe organisaties – in hun relatie met stakeholders – ‘gesprekspartners’ – zoals chatbots en virtuele assistenten – en kunstmatige intelligentie kunnen inzetten.

In 2015 promoveerde Theo op een proefschrift over de verspreiding van merkcontent op socialenetwerksites door consumenten. Hij onderzocht in hoeverre de kenmerken van het bericht, het netwerk en de consument van invloed zijn op dit proces.

In 2017 verscheen van zijn hand SWOCC publicatie 73 Corporate branding and consumers. Vanwege het grote succes, bracht hij in 2018 een vervolg hierop uit, SWOCC publicatie 75 Corporate branding and consumers on social media.

Vanaf 2018 werkt hij samen Dr. Claartje ter Hoeven en Dr. Ward van Zoonen aan het SWOCC-project over geautomatiseerde een-op-een communicatie.

Contact

Email
theo@swocc.nl
Social

SWOCC publicaties