Activiteiten en publicaties

SWOCC maakt wetenschappelijke kennis over merken toegankelijk en toepasbaar voor de communicatiepraktijk, door het uitbrengen van publicaties en het organiseren van bijeenkomsten. Een belangrijk deel van deze kennis komt voort uit eigen onderzoeksprojecten.

Onderzoek
De basis van SWOCC is gedegen, onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek, uitgevoerd door mensen die gespecialiseerd zijn in het onderwerp. De onderzoeksonderwerpen vallen binnen de drie expertisegebieden van SWOCC: Merk & Mens, Merk & Organisatie, Merk & Communicatie.

Bijeenkomsten
Jaarlijks organiseert SWOCC een aantal inspirerende bijeenkomsten. Hier worden presentaties gehouden door wetenschappers én mensen uit de praktijk. Zo worden wetenschappelijke inzichten niet alleen gedeeld, maar ook direct gekoppeld aan de praktijk.

Publicaties
De onderzoeksresultaten worden op een heldere en praktische manier gepresenteerd in SWOCC-publicaties. Sinds de oprichting zijn er al meer dan 70 van deze rode boekjes verschenen. Gemiddeld brengt SWOCC vier publicaties per jaar uit. Deze zijn exclusief beschikbaar voor de begunstigers.