kennisbank item

Waarom je afbeeldingen moet toevoegen aan je CSR boodschap

Publicatiedatum: 20 | 06 | 2018
Delen:

Corporate Social Responsibility (CSR), purposeful branding, Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO), je kan er eigenlijk niet meer aan ontkomen. Vandaag de dag heb je als merk te maken met pro-sociale, bewuste consumenten die niet alleen gericht zijn op hun eigen welzijn, maar ook op dat van anderen. Echter, deze consumenten zijn ook kritisch. Het communiceren over CSR-activiteiten blijkt een gevoelige kwestie: zijn bedrijven oprecht in hun bijdrage aan de maatschappij of doen zij dit vooral om strategische redenen (eigenbelang)?

De sceptische consument
Enerzijds verwachten consumenten dat bedrijven zich inzetten voor de maatschappij. Anderzijds zijn consumenten sceptisch over de motivaties van bedrijven wanneer zij CSR-activiteiten ondernemen. De manier waarop een bedrijf communiceert over haar CSR-activiteiten, blijkt bepalend te zijn in de mate van scepticisme.

Afbeeldingen vergroten de effectiviteit van CSR boodschappen’ bespreekt hoe je de CSR-activiteiten van je bedrijf het beste naar de consument kan communiceren.

Gebruik afbeeldingen
Als je verwacht dat jouw consumenten sceptisch zullen zijn tegenover jouw CSR-advertentie, dan kun je de boodschap in deze advertentie het best concreet formuleren met ondersteuning van afbeeldingen. Ondersteunende afbeeldingen zijn niet alleen belangrijk omdat sceptische consumenten minder goed zijn in het visualiseren van de boodschap in een advertentie, ze werken ook positief voor minder sceptische consumenten.

Hier lees je meer over Afbeeldingen vergroten de effectiviteit van CSR boodschappen.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.