Evenement

Webinar: Succes met storytelling op sociale media

Publicatiedatum: 29 | 09 | 2021
Delen:
  • Datum:09 december 2021
  • Tijd:14:00 - 15:15 uur
Dit evenement heeft reeds plaatsgevonden. Lees hier het verslag.

 

Op donderdag 9 december vindt de digitale boekpresentatie plaats naar aanleiding van SWOCC-publicatie 83 ‘Succes met storytelling op sociale media‘. Tijdens de webinar gaan we in op de factoren die bijdragen aan het vertellen van succesvolle verhalen op sociale media door merken.  

Voor wie is deze webinar?
De webinar is interessant voor marketing- en communicatieprofessionals die zich bezighouden met communicatiestrategie en sociale media strategie.

Wat maakt een merkverhaal een succesverhaal?
Het vertellen van verhalen is populair onder zowel merk als mens: het is een krachtige manier van communiceren. Storytelling is een sociaal fenomeen en daarom zien we in de communicatiepraktijk verhalen vaak verschijnen op sociale media. Op sociale media is echter niet elk merkverhaal een succesverhaal. Veel merkverhalen sluiten niet aan bij het publiek en leveren weinig engagement op. SWOCC-publicatie 83 ‘Succes met storytelling op sociale media’ onderzoekt hoe merken de potentie van verhalen optimaal kunnen benutten op sociale media.

De volgende vragen worden beantwoord tijdens de bijeenkomst:

  • Hoe zetten merken storytelling in op sociale media?
  • Welke typen verhalen zijn succesverhalen en zorgen voor engagement?
  • Welke overwegingen zijn van belang bij het maken van verhalen voor sociale media?

Het onderzoek
De auteurs van de publicatie (Agaath FlikweertKomala MazerantKim Stolk en Lotte Willemsen) zullen bovenstaande toelichten. Aan de hand van de resultaten van het onderzoek presenteren ze de richtlijnen voor het toepassen van storytelling op sociale media.

De praktijk
Naast de boekpresentatie zal de middag worden aangevuld met inzichten uit de praktijk. Berber Hoekstra – zelfstandig social media strateeg) zal verder ingaan op de toepassingen van storytelling op sociale media. Ze biedt concrete tips voor hoe storytelling kan worden geïmplementeerd in een sociale media strategie. Wat zijn de do’s en don’ts voor een sociale media post om engagement te bereiken?

Let op: De bijeenkomst is exclusief beschikbaar voor onze SWOCC-begunstigers. Geen SWOCC-begunstiger maar wel geïnteresseerd? Mail naar info@swocc.nl.

 

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.