persoon

Esther Overmars

Delen:

Esther Overmars (1984) is partner en Director of Strategy bij Here. In 2018 is Esther toegetreden tot het bestuur van SWOCC.

 

 

 

 

 


“Iedereen heeft een mening over reclame en over marketing. Ik merk dat er in de praktijk dan ook heel wat aannames en mythes leven. Of dat we dood verklaren wat vandaag niet hot en happening is. Zonde, want hoe creatief ons vak ook is, er zijn wel degelijk vaststaande regels en wetten over hoe creativiteit werkt. Architecten hebben toch ook geen discussie over de zwaartekracht? SWOCC biedt ons waarheidsvinding, kennis en houvast over hóe creativiteit en marketing werken. En hoe een medialandschap dat zo in beweging is, daar al dan niet verandering in brengt. Dat is een fundament dat ons vak heel hard nodig heeft.”

Esther studeerde Communicatiewetenschap aan de UvA (2007). Tijdens haar studie liep ze stage bij reclamebureau FHV BBDO op de afdeling strategie. Een carrière aan ‘bureauzijde’ lag voor de hand en zo startte ze na haar afstuderen als junior communicatieadviseur bij designbureau Edenspiekermann. Na enkele jaren maakte ze de overstap naar mediabureau UM en werkte 6 jaar voor merken als Bacardi, Haribo, Dr. Oetker en Jumbo. De laatste twee jaar was ze verantwoordelijk voor de strategische werkwijze van het bureau. Bij N=5 werkte Esther vier jaar als Strategy Director voor merken als ABN Amro, Telfort en Marktplaats. Daarna werkte ze 3 jaar bij Dawn / Springbok als Strategy Director en als Strategy Lead.

In 2015 en 2016 werd Esther Overmars door branchevereniging VEA uitgeroepen tot VEA Next Legend en nam in die hoedanigheid twee jaar zitting in het VEA bestuur. Esther schrijft diverse columns voor Marketing Tribune en Adformatie, spreekt op verschillende kennisevents en was juryvoorzitter bij de AMMA Awards.

Neem contact op met Esther Overmars

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.