Op de jaarlijkse uitreiking van de AMMA awards heeft Daan Muntinga met zijn onderzoek naar de keerzijde van sportsponsoring de Hans du Chatinierprijs voor studenten gewonnen! Deze prijs wordt door de MWG toegekend aan het beste mediacommunicatie-scriptieonderzoek.
De hoeveelheid informatie die dagelijks op ons af komt wordt steeds groter. Er zijn dagen dat je al blij bent dat je alle binnenkomende mail hebt kunnen lezen.
Sinds kort mogen we officieel stellen dat Nederland in een recessie zit. Aan jaren van groei en toenemend consumptiegedrag lijkt abrupt een einde te zijn gekomen.
Eerst maar eens beginnen met een open deur: opinieonderzoek wordt in onze maatschappij steeds belangrijker.Dat weten we allemaal bijvoorbeeld uit de Obama campagne, maar recentelijk hoorde ik een nieuwe onderstreping.
Lufthansa stewardess Anita presenteert giechelend haar 1001 keer eerder vertoonde kunstje: Ausgang rechts, links, vorne, hinten, Sauerstoffmaske, Schwimmweste unter dem Sitz. Luisteren doe ik al jaren niet meer, maar de giechel blijft me toch bij. Geen idee waarom ze pret heeft.Lees verder
U zult het herkennen. Komt zo’n wit-grijs-rood bandje weer binnen. Even doorbladeren en keurig plaatsen naast die andere vergelijkbare bandjes in de boekenkast. Om in de loop van de tijd onregelmatig, maar tevreden, een blik te werpen op die uitdijende reeks. En als het volgende boekje binnenkomt plaatsen we het, na snel doorbladeren, met dezelfde routine ernaast.
In Oost-Aziatische landen als Japan en Zuid-Korea worden veel beroemdheden (celebrities) in reclame gebruikt.In Japan maakt 70 procent en in Korea 40 procent van de TV-commercials gebruik van een beroemdheid uit de sport, muziek, film, mode of entertainment.