Nieuws

René Repko30 oktober 2009

‘t Is de schuld van de marketing

Column René Repko

René Repko

“Marketing is de promotor van de wegwerpeconomie, van de verspillende economie. In dat vak leren we om al die mensen op een subtiele manier te verleiden, te belazeren… Misschien trap ik iemand op zijn ziel, maar die heeft het dan ook verdiend”, zo donderpreekte oud Rabo-topman en SER-voorzitter Herman Wijffels onlangs over mij en mijn collega-marketeers.

Lees verder

Peter Neijens28 augustus 2009

De academie dwaalt af

Column Peter Neijens

Is er een kloof tussen wetenschap en praktijk? Ja, dat denk ik wel. Zou die kloof kleiner moeten zijn? Natuurlijk! En zal die kloof kleiner worden? Hmm, ik hoop het, maar ik ben er helemaal niet gerust op.

Lees verder

SWOCC6 juli 2009

Giep Franzen beschermheer van SWOCC

Dit voorjaar heeft SWOCC oprichter Giep Franzen besloten om zijn bestuurstaak van SWOCC neer te leggen en zich meer vanaf de zijlijn met SWOCC bezig te houden. Formeel is hij nu beschermheer van SWOCC. Dankzij zijn voortdurende inzet en waardevolle inhoudelijke bijdrage is SWOCC uitgegroeid tot hét wetenschappelijk centrum op het gebied van merken en communicatie.

Lees verder