Nieuws

Doe mee met dataloze donderdag

Margot Bouwman

Margot Bouwman

Een tijdje geleden had ik het plan om een praktisch boekje te schrijven waarin belangrijke theorieën uit de wetenschap toepasbaar worden gemaakt voor de dagelijkse communicatiepraktijk. Lekker licht verteerbaar. Stel dat je een retailer bent en je wilt dat je actiecommunicatie flink opvalt. Het moet er anders uit zien dan de actiecommunicatie van concurrenten en het moet er ook anders uitzien dan hoe je zelf normaal gesproken communiceert. Hoe anders en opvallend moet die communicatie dan zijn? Kun je zover gaan als je wilt? Wanneer haken consumenten af? Zijn hier regels voor? Lees verder

SWOCC20 februari 2019

Wat als Brexit je meest dominante merkassociatie is?

Esther Overmars

Esther Overmars

De Brexit-soap, die zich nu al 2,5 jaar voortsleept en binnenkort tot een apotheose komt, heeft het merk Groot-Brittannië ongewild in een herpositionering gebracht. Mijn merkenhart gaat sneller kloppen bij de realisatie dat het beeld van Groot-Brittannië – en van Engeland in het bijzonder – verworden is tot dat van een kippenhok van ruziënde politici. De sterkste associaties zijn niet langer Lady Di, thee met scones, Londen, The Beatles of The Queen. Wat domineert, is de chaos die Brexit heet. Wat betekent dat? Lees verder

SWOCC23 januari 2019

Geen nieuws is goed nieuws

Rob Revet

Rob Revet

Marketeers zijn gek op innovatie en nieuwtjes. Terecht, want innovatie houdt het merk bij de tijd, levert aandacht en laat omzet en marktaandeel groeien. Toch? Onderzoek laat zien dat niet alle innovatie evenveel bijdraagt aan merkgroei. Misschien is het daarom goed om nog eens naar je plannen voor 2019 te kijken, nu het jaar nog maar net is begonnen. Lees verder