SWOCC nieuws

SWOCC24 april 2017

Save the date

SWOCC Symposium 13 juni

Op 13 juni zal het jaarlijkse SWOCC Symposium plaatsvinden.
Tijdens deze dag zullen negen verschillende wetenschappers presentaties geven over recent onderzoek op het gebied van merken en communicatie. Lees verder

SWOCC13 maart 2017

Renée van Vliet SWOCC-projectmedewerker

Renee van Vliet zw

In februari is Renée van Vliet gestart als projectmedewerker bij SWOCC. 

In deze functie houdt Renée zich bezig met verschillende projecten binnen de alledaagse taken van het bureau. In samenwerking met de andere bureauleden pakt zij taken op het gebied van administratie, communicatie, evenementenorganisatie en de groei van SWOCC op. Lees verder

SWOCC13 maart 2017

In memoriam

Sheila Sasser

Sheila Sasser

Wij ontvingen het droevige bericht van het plotselinge overlijden van prof. dr. Sheila Sasser. Zij was sinds 2015 als fellow aan SWOCC verbonden en werkte sindsdien voor SWOCC aan een onderzoek naar de relatie tussen creativiteit en cultuur binnen reclamebureaus in Nederland. Lees verder

SWOCC15 december 2016

Nieuw onderzoek: gepersonaliseerde marketingcommunicatie

De spanning tussen personalisatie en privacy

joanna-strycharz

In een digitale wereld waar toegang tot informatie groot is en consumenten non-stop geconfronteerd worden met (reclame)boodschappen, is het voor marketeers nog belangrijker geworden om relevante boodschappen te leveren. Personalisatie wordt steeds vaker ingezet om dit doel te bereiken. Hiervoor gebruiken marketeers persoonsgegevens. Strategieën die inmiddels alom bekend zijn, zijn gebruik van bijvoorbeeld socio-demografische inzichten of kennis over online gedrag. Maar er zijn er veel meer en technologie en big data maken het mogelijk. Lees verder

SWOCC17 november 2016

Verpakkingsdesign krachtig communicatie-instrument

Iris van Ooijen verdedigt vijfde SWOCC-proefschrift

promotie-iris-van-ooijen

In een volle Agnietenkapel in Amsterdam verdedigde Iris van Ooijen gisteren haar proefschrift over verpakkingsdesign. Zij voerde haar SWOCC-promotieonderzoek uit aan de Universiteit van Amsterdam. In tegenstelling tot veel verpakkingsonderzoek dat expliciete communicatie-elementen als prijs of logo’s bestudeert, onderzocht het SWOCC-proefschrift juist de meer elementaire onderdelen van een verpakkingsdesign: vorm en kleur. Belangrijke conclusie is dat verpakkingsdesign zelf communicatieve kracht heeft. Lees verder

SWOCC9 november 2016

In Memoriam

Jan van Cuilenburg

Wij ontvingen het droevige bericht van het overlijden van prof. dr. Jan J. van Cuilenburg, samen met Giep Franzen oprichter van SWOCC en de eerste bestuursvoorzitter van de stichting. Jan was hoogleraar Communicatiewetenschap en voorzitter van het Commissariaat voor de Media. Hij heeft in verschillende functies een belangrijke rol gespeeld in de wetenschappelijke en institutionele […] Lees verder