SWOCC nieuws

SWOCC16 mei 2017

Joeri Troost wint SWOCC Scriptieprijs 2017

foto joeri troost ZW

Joeri Troost (28) is verkozen tot winnaar van de SWOCC Scriptieprijs, de wedstrijd voor de beste universitaire masterscriptie over merken en communicatie. De student van de Radboud Universiteit Nijmegen deed onderzoek naar privacy zorgen van consumenten. Het levert hem 1.000 euro prijzengeld op. Daarnaast mag hij zijn onderzoek 13 juni presenteren op het SWOCC Symposium. […] Lees verder

SWOCC24 april 2017

Save the date

SWOCC Symposium 13 juni

Op 13 juni zal het jaarlijkse SWOCC Symposium plaatsvinden.
Tijdens deze dag zullen negen verschillende wetenschappers presentaties geven over recent onderzoek op het gebied van merken en communicatie. Lees verder

SWOCC13 maart 2017

Renée van Vliet SWOCC-projectmedewerker

Renee van Vliet zw

In februari is Renée van Vliet gestart als projectmedewerker bij SWOCC. 

In deze functie houdt Renée zich bezig met verschillende projecten binnen de alledaagse taken van het bureau. In samenwerking met de andere bureauleden pakt zij taken op het gebied van administratie, communicatie, evenementenorganisatie en de groei van SWOCC op. Lees verder

SWOCC13 maart 2017

In memoriam

Sheila Sasser

Sheila Sasser

Wij ontvingen het droevige bericht van het plotselinge overlijden van prof. dr. Sheila Sasser. Zij was sinds 2015 als fellow aan SWOCC verbonden en werkte sindsdien voor SWOCC aan een onderzoek naar de relatie tussen creativiteit en cultuur binnen reclamebureaus in Nederland. Lees verder

SWOCC15 december 2016

Nieuw onderzoek: gepersonaliseerde marketingcommunicatie

De spanning tussen personalisatie en privacy

joanna-strycharz

In een digitale wereld waar toegang tot informatie groot is en consumenten non-stop geconfronteerd worden met (reclame)boodschappen, is het voor marketeers nog belangrijker geworden om relevante boodschappen te leveren. Personalisatie wordt steeds vaker ingezet om dit doel te bereiken. Hiervoor gebruiken marketeers persoonsgegevens. Strategieën die inmiddels alom bekend zijn, zijn gebruik van bijvoorbeeld socio-demografische inzichten of kennis over online gedrag. Maar er zijn er veel meer en technologie en big data maken het mogelijk. Lees verder