Column

Lucas Hulsebos16 februari 2017

Factcheckers en Storytelling

Column Lucas Hulsebos

Lucas Hulsebos_KPI_groei

Na nog maar nauwelijks bekomen te zijn van de Brexit en de veelbesproken zegetocht van Donald Trump, zijn we ons nu aan het opmaken voor de verkiezingen in Nederland. Tijdens dergelijke momenten valt mij de rol van zogenaamde factcheckers steeds meer op. Via www.factcheck.org kan ik precies volgen of iets dat gezegd wordt door een Amerikaanse politicus ook wel écht waar is. Lees verder

Daan de Raaf19 januari 2017

Over millennials en het misbruik, gebruik en ontbreken van wetenschappelijke onderbouwing

Column Daan de Raaf

Daan de Raaf

Veel van de lezers zullen het filmpje van Simon Sinek over de Millennials en hun werkhouding aan het eind van vorig jaar wel gezien hebben op social media. Als dat nog niet het geval is, het is een aanrader. Dat hij iets heeft geraakt bij de mensen mag duidelijk zijn. De video werd heel veel gedeeld en was onderwerp van gesprek bij het koffieapparaat. Het lijkt de jongere generatie goed te typeren en de uitdagingen goed te omschrijven. Simon Sinek brengt het heel stellig en feitelijk. Hij is een geweldige presentator. Het is een feest om naar te kijken en je bent geneigd om te denken: ja, dat herken ik. Lees verder

Guda van Noort15 december 2016

Context: het gevecht om de troon

Column Guda van Noort

Vanuit de customer-centric view op adverteren proberen we eenduidig en op relevante wijze met consumenten te communiceren over alle touchpoints heen. In een vloeibare beweging proberen we de consument de reis langs alle media te laten maken. De winkelier van nu brengt online en offline samen en laat ze naadloos op elkaar aansluiten. Om dit te bereiken, wordt de inhoud van de communicatie zo veel als mogelijk afgestemd op de ontvanger. Lees verder

Frank Peters17 november 2016

Hoop is geen crisisstrategie voor merken

Column Frank Peters

Frank Peters

Merken en hun ‘eigenaren’ worden vandaag de dag niet uitsluitend meer beoordeeld op de successen behaald in het verleden. De omgeving kijkt naar vandaag en zij heeft de macht en de tools om merkreputaties snel onder druk te zetten. De reputatie komt te voet en gaat per Twitter. Bovendien is maatschappelijke druk eenvoudig te organiseren. Zo eenvoudig zelfs dat een zeer kleine groep gelijkgerichte twitteraars elk merk op de knieën kan krijgen. Kortom, het is nu elke dag judgement day. Lees verder

Jasper Bronner22 september 2016

Persoonlijke marketing – van droom naar werkelijkheid?

Column Jasper Bronner

Er wordt vaak geroepen dat persoonlijke marketing de ultieme droom van marketeers is. Niet vreemd aangezien marketing altijd heeft gedraaid om het communiceren van de juiste boodschap, naar de juiste doelgroep op het juiste moment. En met een berg aan data voor onze voeten lijkt de tijd rijp om een droom in vervulling te laten gaan. Of is dit toch makkelijker gezegd dan gedaan? Lees verder

Andy Santegoeds25 augustus 2016

Ruim baan voor de merkkapitein

Column Andy Santegoeds

Andy Santegoeds

Paul Kalanithi ligt in het ziekenhuis in Stanford, California. Hij is een patient met terminale longkanker. Tegelijkterijd is Paul ook een hersenchirurg in hetzelfde Stanford. Rond zijn ziekenhuisbed verschijnt een klein legertje aan medisch specialisten. Ze bespreken Paul’s situatie, zijn medicatie, talloze meetgegevens uit labtesten en vragen nieuwe testen aan om nog meer data te verzamelen. Intussen probeert Paul zo goed als het gaat zijn eigen regie te voeren. Hij is patient en behandelaar tegelijk. Lees verder

John Faasse23 juni 2016

Big data maakt adverteren niet transparanter

Column John Faasse

John Faasse

Zelf maak ik me er als onderzoeker ook schuldig aan, big data. In plaats van te moeten vragen naar gedrag kun je het steeds vaker meten. Waar en hoe iemand zoekt naar een vakantie of naar nieuwe schoenen. Waar hij of zij ze uiteindelijk koopt. En of de koper er dan zo enthousiast over is dat hij erover post op Facebook of een foto op Instagram zet. Dat hoef je dus allemaal niet meer te vragen. En het kost nog niks ook. Lees verder