In de rubriek ‘SWOCC op bezoek bij’ wordt aandacht besteed aan een begunstiger. Deze maand is SWOCC op bezoek bij These Days.
These Days is een communicatiedienstenbureau met vestigingen in Antwerpen en Brussel. Het bureau behoort tot de internationale groep Wunderman en telt zo’n 220 medewerkers. Zij houden zich bezig met het adviseren van merken over strategie, creatie, productie, media en analyse.
Bron voor educatie, bijscholing & verbetering
These Days is sinds 2010 begunstiger van SWOCC. SWOCC is voor het bureau een belangrijke bron om strategische keuzes en/of aanbevelingen te onderbouwen. Giovanni Canini (CEO): “SWOCC slaagt erin op een wetenschappelijk onderbouwde manier informatie over ons vakgebied toegankelijk te maken waardoor we het kunnen toepassen in onze dagelijkse werkpraktijk. Naar medewerkers toe gebruiken we SWOCC als bron voor educatie, bijscholing en verbetering”.
Publicatie 74 is een veelgebruikte bron
De SWOCC publicaties worden zo geschreven dat ze toepasbaar zijn in de praktijk. Voor These Days is SWOCC een belangrijke inspiratiebron tijdens de dagelijkse werkzaamheden. SWOCC publicatie 74 Brand Metrics that Matter is bijvoorbeeld een veelgebruikte bron. De publicatie wordt gebruikt om het methodologische kader van These Days over het meten van merken aan te vullen. Maar ook de andere SWOCC publicaties worden veel gelezen. Giovanni Canini: “Zelf ben ik een groot fan van SWOCC publicatie 70 over contentmarketing en alle studies die ingaan op merken, merkdesign en merkoriëntatie”.
Iedere medewerker heeft toegang tot SWOCC kennis
These Days stelt de publicaties in hun eigen bibliotheek beschikbaar voor alle medewerkers. Bovendien krijgt elke nieuwe starter toegang tot deze ‘knowledge base’, zodat ook zij meteen de kennis kunnen toepassen in de praktijk. Het bureau is dus een intensieve gebruiker van SWOCC. Giovanni Canini: “Stiekem zijn we een beetje jaloers dat Vlaanderen geen tegenhanger kent”.