kennisbank item

Reviews als informatiebron in het B2B-inkoopproces

Publicatiedatum: 30 | 07 | 2018
Delen:

Reviews zijn vandaag de dag niet meer weg te denken bij B2C. Maar ook in B2B worden klanten reviews steeds belangrijker. Terwijl B2B-inkopers voorheen interne bronnen raadpleegden – de scorekaarten van verkopers – worden nu steeds meer externe bronnen – zoals klant reviews – bij het inkoopproces gebruikt. Waar baseren B2B-inkopers vandaag de dag hun keuzes op? En kunnen B2B-verkopers deze keuze beïnvloeden?

B2B-inkoopprocessen veranderen: Online reviews winnen invloed’ bespreekt hoe B2B-inkopers en -verkopers het beste om kunnen gaan met reviews als informatiebron.

Reviews
Reviews kunnen allereerst niet blindelings vertrouwd worden en daarnaast kunnen interne en externe bronnen elkaar ook nog eens tegenspreken. Inkopers zullen daarom algemene richtlijnen en criteria moeten opstellen om de betrouwbaarheid en relevantie van een review te kunnen interpreteren. Verkopers moeten klant reviews in de gaten houden en deze – waar mogelijk – positief beïnvloeden om zo het effect van een negatieve review op hun kant van het proces te minimaliseren.

Hier leest je meer achtergronden en uitgebreidere conclusies.

Waarom online reviews in B2B belangrijk zijn.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.