kennisbank item

Merkantropomorfisme en CSR: een effectieve combinatie?

Publicatiedatum: 29 | 06 | 2021
Delen:

Merken zijn steeds meer bezig met vermenselijking. Eerder bespraken we vermenselijkingsstrategieën en de betekenis van  het merk als mens in onze publicatie Merk als Mens en in meerdere podcast afleveringen. Merkantropomorfisme kan niet alleen meer betekenis kan geven aan je merk, het blijkt ook een effectieve strategie in Corporate Social Responsibility (CSR) uitingen.

Niet elke vorm van CSR-communicatie is effectief. Het is van belang om naast functionele uitingen ook een emotionele waarde mee te dragen in je boodschap. Merkantropomorfisme, het toekennen van menselijke eigenschappen aan merken, is een strategie die versterkend kan werken bij CSR-uitingen. In het artikel ‘Effectiviteit van vermenselijking in CSR-communicatie’ wordt het effect onderzocht van antropomorfe merkboodschappen op het aankoopplezier van het product en of dit verschilt voor productcategorieën. Waardoor wordt de toename van het aankoopplezier veroorzaakt?

Meer weten over de voordelen van merkantropomorfisme in CSR-communicatie en wat dit kan betekenen voor jouw merk? Lees dit en de praktische implicaties in ‘Effectiviteit van vermenselijking in CSR-communicatie’.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.