kennisbank item

#3 Betekenis van het merk als mens

Publicatiedatum: 26 | 04 | 2021
Delen:

SWOCC podcast Vandaag de dag wordt er veel gesproken over menselijke merken. In een tijd waarin customer journeys worden doorlopen via digitale communicatiekanalen en medewerkers worden vervangen door chatbots, heerst de vraag of deze digitalisering niet ten koste gaat van de menselijke maat. In discussies over digitale transformaties horen we regelmatig dat merken meer menselijk moeten zijn, maar we horen bijzonder weinig over hoe merken dat kunnen doen. Wat betekent het om menselijk te zijn? Wat is antropomorfisme? En hoe breng je je merk tot leven?

 

In drie podcast afleveringen nemen we je mee in de SWOCC-publicatie Merk als Mens die begin 2021 verscheen. Samen met de onderzoekers en verschillende praktijksprekers gaan we in op de inzichten uit deze publicatie en de toepassing hiervan voor de praktijk.

In deze podcast aflevering gaat Joost Augusteijn (Consultant Branding & Reputation bij MarketResponse en Raad van Advies lid van SWOCC) in gesprek met Lotte Willemsen, lector Communication in the Networked Society aan de Hogeschool van Rotterdam en Maarten Bakker, creative director bij Clubgeist BVH. Ze gaan samen in gesprek over wat de betekenis is van het merk als mens.

Beluister deze aflevering van de SWOCC podcast hieronder, via de iTunes Store of op Spotify.

We willen graag de Tolhuistuin bedanken voor het beschikbaar stellen van de Podcastwerkplaats voor deze opname, en onze begunstigers voor het mogelijk maken van het onderzoek uit deze publicatie.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie