kennisbank item

#5 Effecten van vermenselijking

Publicatiedatum: 11 | 06 | 2021
Delen:

Merken lijken soms net mensen. Ze zijn aanwezig op social media waar ze met emotionele verhalen hun menselijke kant laten zien en ze geven menselijke features aan producten of diensten zoals een naam (denk aan Toon van Eneco) of een stem (Apple’s Siri). Net als mensen hebben merken meningen, morele principes en doelen. Achter deze uitingen ligt de aanname dat menselijkheid wenselijk is voor merken, maar is dat ook zo? Wat is de belofte van het merk als mens? En zijn er ook negatieve effecten van menselijke eigenschappen bij merken?

In drie podcast afleveringen nemen we je mee in de SWOCC-publicatie Merk als Mens die begin 2021 verscheen. Samen met de onderzoekers en verschillende praktijksprekers gaan we in op de inzichten uit deze publicatie en de toepassing hiervan voor de praktijk.

In deze podcast aflevering gaat Joost Augusteijn (Consultant Branding & Reputation bij MarketResponse en Raad van Advies lid van SWOCC) in gesprek met Anne-Lise Kamphuis, zelfstandig marktonderzoeker en Maarten Reijgersberg, oprichter en eigenaar van communicatiebureau RauwCC. Ze gaan samen in gesprek over de effecten van vermenselijking.

Beluister deze aflevering van de SWOCC podcast hieronder, via de iTunes Store of op Spotify.

Credits: we willen graag de Tolhuistuin bedanken voor het beschikbaar stellen van de Podcastwerkplaats voor deze opname, en onze begunstigers voor het mogelijk maken van het onderzoek uit deze publicatie.

 

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.