kennisbank item

#4 Belijdenis van het merk als mens

Publicatiedatum: 18 | 05 | 2021
Delen:

SWOCC podcastHet toepassen van vermenselijkingsstrategieën, dat klinkt als een marketingtruc, maar in deze podcast aflevering leggen we uit waarom dat niet het geval is. We horen regelmatig dat merken de menselijke maat uit het oog verliezen en dat ze meer menselijk moeten zijn, maar hoe kunnen merken dat doen? Aan welke knoppen kun je draaien om een merk een menselijke beleving te geven? Welke vermenselijkingstrategieën kunnen worden ingezet om een menselijk merk te creëren?

 

In drie podcast afleveringen nemen we je mee in de SWOCC-publicatie Merk als Mens die begin 2021 verscheen. Samen met de onderzoekers en verschillende praktijksprekers gaan we in op de inzichten uit deze publicatie en de toepassing hiervan voor de praktijk.

In deze podcast aflevering gaat Joost Augusteijn (Consultant Branding & Reputation bij MarketResponse en Raad van Advies lid van SWOCC) in gesprek met Erica van Stipdonk, docent en onderwijsontwikkelaar bij het Instituut voor Communicatie, Media en Informatietechnologie aan de Hogeschool van Rotterdam en Daan Muntinga, senior strategist bij TBWA Neboko. Ze gaan samen in gesprek over hoe je een merk tot leven brengt met behulp van verschillende vermenselijkingsstrategieën.

Beluister deze aflevering van de SWOCC podcast hieronder, via de iTunes Store of op Spotify.

We willen graag de Tolhuistuin bedanken voor het beschikbaar stellen van de Podcastwerkplaats voor deze opname, en onze begunstigers voor het mogelijk maken van het onderzoek uit deze publicatie.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.