kennisbank item

Een positieve attitude? Vertel je verhaal op de productverpakking

Publicatiedatum: 07 | 09 | 2018
Delen:

Ken je de verpakkingen van Innocent Smoothies? Op elke zijde van het pak – ja, zelfs aan de onderkant – vind je namelijk leuke, creatieve teksten over het merk. En niet alleen Innocent verpakt producten op die manier. Denk bijvoorbeeld ook aan de iconische Venz verpakkingen met ‘wist je datjes’, spelletjes en tips. Steeds vaker verschijnen merkverhalen op verpakkingen van producten. Maar wat is eigenlijk de invloed van zo’n verhaaltje op je verpakking?

‘Goed verhaal: hoe merkverhalen zorgen voor een positievere attitude’ bespreekt op welke manier korte merkverhalen op productverpakkingen een positief effect hebben op consumentengedrag.

Verpakkingen met korte merkverhalen hebben een positiever effect op consumenten reacties – zoals (verhaal)transportatie, affectieve reacties, merkattitude, aankoopintentie en mond-tot-mond reclame – dan verpakkingen zonder verhaal. Via narrative transportation worden consumenten meegevoerd door een verhaal. Hierdoor verschuift het kritisch denken van de consument naar de achtergrond. Kies dus het liefst voor een merkverhaal op je verpakking, ook als het maar zeer kort is.

Lees hier meer over Goed verhaal: hoe merkverhalen zorgen voor een positievere attitude.

 

Meer Innocent merkverhalen: Innocent talking fruit.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.