persoon

Peeter Verlegh

Delen:

Peeter Verlegh_SWOCCProf. dr. ir. Peeter Verlegh is Hoogleraar Marketing aan de Vrije Universiteit. Hij was directeur van SWOCC van 2012 tot 2015. Van 2015 tot 2021 maakte Peeter onderdeel uit van het bestuur.

“SWOCC is voor mij een essentiële schakel tussen wetenschap en praktijk, die kennis op het gebied van merk, communicatie en consument ontwikkelt en verspreidt.”

Peeter doet onderzoek naar merken, advertising en consumentengedrag en werkt daarvoor samen met andere wetenschappers, en met bedrijven als Validators, Energize, en NS Internationaal, en met de overheid (Dienst Publiek en Communicatie). Daarnaast doceert hij branding en advertising aan de Vrije Universiteit verzorgde workshops en seminars over deze onderwerpen bij verschillende internationale universiteiten (o.a. ESADE Barcelona, Prague School of Economics, Skolkovo Business School Moscow, en University of Colorado-Boulder), maar ook bij organisaties als Campina, KPN, VODW, We Fashion, en het Amstelland Ziekenhuis. Zijn onderzoek werd gepubliceerd in wetenschappelijke tijdschriften als Journal of Consumer Psychology, Journal of Consumer Research, Journal of the Academy of Marketing Science, Journal of Interactive Marketing, en International Journal of Research in Marketing.

 

Neem contact op met Peeter Verlegh

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.