Peeter Verlegh is Hoogleraar Marketing aan de Vrije Universiteit. Hij behaalde zijn MSc en Doctorstitel aan de Wageningen Universiteit en doet onderzoek naar merken, social media, word of mouth, en taal. In zijn onderzoek combineert hij samen met zijn co-auteurs experimenten, vragenlijsten en secundaire data, zoals social media en sales data. Peeter geeft colleges en lezingen over brand management en consumentenmarketing, en is opleidingsdirecteur van de part-time master in marketing aan de VU – voor HBO-ers en academici met werkervaring die op zoek zijn naar verdieping en carrièreperspectief.
Peeter is vader van twee kinderen en toen hij jong was droomde hij van een carrière als rockstar of profvoetballer. Helaas had hij voor geen van beiden genoeg talent, en zat er niets anders op dan professor te worden. Maar als hij niet op de uni is kom je hem vaak tegen bij concerten of op het voetbalveld.
Ook was Peeter directeur van SWOCC van 2012 tot 2015. Van 2015 tot 2021 maakte Peeter onderdeel uit van het bestuur.
“SWOCC is voor mij een essentiële schakel tussen wetenschap en praktijk, die kennis op het gebied van merk, communicatie en consument ontwikkelt en verspreidt.”