persoon

Anne-Lise Kamphuis

Delen:

Drs. Anne-Lise Kamphuis is als onderzoeker verbonden aan het lectoraat Cross Media Business van Hogeschool Utrecht.

Na het afronden van haar studie Algemene Sociale Wetenschappen aan de Universiteit Utrecht in 2000, is ze gaan werken als (markt)onderzoeker, onder andere bij onderzoeksbureau Synovate (nu Ipsos). Zodoende heeft ze uiteenlopende onderzoeken uitgevoerd, maar altijd gericht op het naar boven halen van de perceptie en beleving van consumenten. Ze heeft zich met name gespecialiseerd in kwalitatief onderzoek, waaronder het houden van interviews en focusgroepen.

Van 2009-2017 heeft ze, naast haar werk als onderzoeker, ook gewerkt als hogeschooldocent en lesgegeven in vakken als Onderzoek en Consumentengedrag. Sinds januari 2017 werkt ze tevens als senior onderzoeker en beleidsadviseur voor Odion Onderzoek.

Momenteel werkt zij samen met Lotte Willemsen aan de SWOCC publicatie Merk & Mens, die in september 2020 gepubliceerd zal worden.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie