persoon

Anne-Lise Kamphuis

Delen:

Anne-Lise KamphuisAnne-Lise Kamphuis is als zelfstandig (markt)onderzoeker betrokken bij uiteenlopende thema’s en organisaties. Vanuit haar interesse in de drijfveren achter menselijk gedrag, is zij binnen haar onderzoek altijd gericht op het naar boven halen van de perceptie en beleving van consumenten.

Na het afronden van haar studie Algemene Sociale Wetenschappen aan de Universiteit Utrecht in 2000, is zij gaan werken als onderzoeker. Sindsdien heeft ze als zzp’er voor diverse organisaties onderzoek gedaan en heeft ze als onderzoeker gewerkt bij onderzoeksbureau Synovate (nu Ipsos) en bij lectoraten van hogescholen. Ze heeft zich met name gespecialiseerd in kwalitatief onderzoek, waaronder het houden van interviews en focusgroepen.

Van 2009-2017 heeft ze, naast haar werk als onderzoeker, ook gewerkt als hogeschooldocent en lesgegeven in vakken als Onderzoek en Consumentengedrag. Sinds 2016 houdt ze zich daarnaast bezig met kwaliteitszorg en accreditatie in het onderwijs.

Samen met Lotte Willemsen  en Erica van Stipdonk schreef ze de SWOCC publicatie Merk & Mens, die in januari 2021 gepubliceerd werd.

Swocc Publicaties

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie