In 2006 publiceerde SWOCC het ‘SWOCC Modellenboek’: een overzicht van meer dan 100 modellen welke zowel grafisch worden gepresenteerd als inhoudelijk beschreven. SWOCC kreeg vaak het verzoek voor het uitbrengen van een vernieuwde editie. In 2020 bestaat SWOCC 25 jaar. Hét moment om aan deze wens invulling te geven.
Wat zijn anno 2020 dé modellen op het gebied van marketing, merken en communicatie? Welke modellen helpen om snel tot de kern van een probleem te komen, gedegen en onderbouwd advies te geven, of gericht onderzoek op te zetten voor de ontwikkeling van effectief merkbeleid?
Voor het 25-jarige SWOCC jubileum willen wij graag een digitale update van het modellenboek uitbrengen. Merkmodellen: de SWOCC Selectie wordt een online database van merkmodellen waarbij je gericht kunt zoeken naar relevante modellen die je kunnen helpen bij het beantwoorden van vragen over merken, marketing en communicatie. De database werkt vraag gestuurd helpt de gebruiker om praktische en direct toepasbare modellen te vinden voor een breed scala aan merkmanagement vraagstukken. Denk bijvoorbeeld aan vraagstukken omtrent:
… Het merk positioneren
… De doelgroep segmenteren
… Het merk communiceren
Naast de online database zal Merkmodellen: de SWOCC selectie ook worden uitgebracht in een exclusief gedrukt exemplaar. Dit is enkel beschikbaar voor sponsoren en op on-demand basis.
Om dit project te kunnen realiseren heeft SWOCC sponsoren nodig. Indien jouw organisatie bereid is een financiële bijdrage te leveren aan de vernieuwing van het SWOCC Modellenboek, mail ons dan.