kennisbank item

Zie je het voor je? – Augmented Reality bij online shoppen

Publicatiedatum: 04 | 10 | 2018
Delen:

Twee dagen geleden introduceerde KLM Augmented Reality (AR). Middels een app kunnen passagiers thuis controleren of hun handbagage de juiste maten heeft. Dit haalt de onzekerheid bij passagiers weg. Bij online shoppen bestaat er echter nog wel veel onzekerheid. Vaak vinden consumenten het moeilijk te visualiseren en beoordelen of een product bij hen past. Het verlaten van het virtuele winkelmandje of retournaties zijn hiervan het gevolg. Gelukkig biedt AR ook daar een uitkomst.

‘Augmented Reality helpt consumenten bij het online shoppen’ bespreekt hoe AR online een in-store shopping ervaring kan realiseren.

De toepassing van AR bij online shoppen zorgt ervoor dat consumenten een realistische ervaring hebben – alsof ze het product ‘echt’ uitproberen -, de producten als nuttiger ervaren en zekerder zijn over hun keuze voor het product. Dit leidt uiteindelijk tot een hogere aankoopintentie. Echter, het is van belang dat het gebruik van AR nut heeft. Daarnaast hebben meer verbaal ingestelde consumenten minder baat bij AR. Kortom, de inzet van AR kan heel positief zijn voor online webshops. Maar maak AR vooral een keuze en geen verplichting.

Lees hier meer over Augmented Reality helpt consumenten bij het online shoppen.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.