Blog uit de wetenschap

Verhoog je online sales met een offline winkel

Bart Soels

Winkel

Het lijkt een trend te zijn, online winkels die een offline winkel openen. Zo was Coolblue jarenlang website only, maar binnen een kort tijdsbestek heeft het e-commerce-bedrijf zes fysieke megawinkels geopend in Nederland. Een ander voorbeeld is de populaire meubel- en accessoire winkel Made.com die onlangs een offline winkel op het Rokin in Amsterdam opende. Maar wat gebeurt er eigenlijk met je online sales als je offline een winkel opent?

Kunnen offline winkels de online sales vergroten?’ bespreekt hoe je ervoor kunt zorgen dat je online en offline winkels elkaar versterken.

Bij het openen van een offline winkel nemen online sales toe. Het openen van een nieuweoffline winkel introduceert de consument aan het merk. De toename van de online sales is echter afhankelijk van de locatie waar de offline winkel wordt geopend. Om te komen tot gewenst consumentengedrag, kun je een offline winkel het beste openen op een locatie waar je nog maar weinig klanten hebt.

Hier lees je meer over Kunnen offline winkels de online sales vergroten?

 

Bekijk het interview met Pieter Zwart – Coolblue.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

*

Voor u verder gaat even bewijzen dat u mens bent.

Typ de eerste drie letters van het alfabet (anti-spam)