kennisbank item

Pokémon Go: hét voorbeeld van een succesvolle merkextensie

Publicatiedatum: 22 | 10 | 2019
Delen:

In 2016 werd de innovatieve merkextensie van Pokémon – de nieuwe game Pokémon Go – uitgebracht. De game maakt gebruik van augmented reality-technologie en is een immens succes. Tezamen hebben spelers al miljarden kilometers gelopen. Elk jaar wordt er een groot aantal nieuwe apps en games geïntroduceerd, maar waarom was juist Pokémon Go zo een succes?

Authenticiteit
In ‘Pokémon Go: een merkextensie met Augmented Reality-technologie’ wordt er niet alleen gekeken naar de gelijkenis tussen het merk en de merkextensie, maar ook naar de authenticiteit van de merkextensie. Als de merkextensie niet wordt gezien als een geldige en logische verlenging van het merk, dan kan de authenticiteit van het oorspronkelijke merk op het spel worden gezet.

Merkextensie als verlenging
Het is dus belangrijk om te investeren in de ontwikkeling van de authenticiteit van merkextensies. Hiermee wordt namelijk, ondanks de innovatie, de essentie en nalatenschap van het moedermerk beschermd. Het is dus niet voldoende om alleen het logo en de merkkleuren te behouden. De merkextensie moet ook echt een verlenging vormen van de gebruikerservaring, het uiterlijk en wat het merk bijzonder maakt.

Lees meer in het SWOCC Selectie artikel ‘Pokémon Go: een merkextensie met Augmented Reality-technologie’.

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.