Blog uit de wetenschap

Merkmanagement: wanneer moet je merken uit een portfolio verwijderen?

Onno Maathuis

Merkmanagement

Wanneer verwijder je een merk uit je merkportfolio? Een relevante vraag voor elke organisatie met een portfolio van merken. Een goed merkmanagement is van essentieel belang. Want vaak genoeg blijken niet alle merken bij te dragen aan de kracht en (financiële) performance van een portfolio, terwijl tegelijkertijd elk merk wel ondersteuning nodig heeft in termen van innovatie, mensen én marketing-investeringen.

Merkmanagement optimaliseren
Om de prestatie van jouw totale portfolio te verbeteren, worden in dit artikel criteria geïdentificeerd die kunnen helpen bij het nemen van een onderbouwde beslissing om een merk uit je portfolio te verwijderen.

‘Portfolio management: waarom merken uit een portfolio worden geschrapt’ bespreekt een studie naar de vier factoren die ertoe kunnen leiden dat een organisatie moet besluiten een merk uit het portfolio te verwijderen.

Om de kracht van een portfolio te beoordelen, is het van belang om de financiën, de veranderende behoefte van de consument, de merkportfoliostrategie en de strategische richting van de organisatie te evalueren.

Lees meer achtergronden en uitgebreidere conclusies over merkmanagement hier.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

*

Voor u verder gaat even bewijzen dat u mens bent.

Typ de eerste drie letters van het alfabet (anti-spam)