Sinds een aantal jaar is het internet veranderd van een plek waar je heen gaat om andermans content te bekijken, in een omgeving waar je niet alleen consument, maar ook producent van content bent. Sinds de opkomst van Web 2.0, zoals deze moderne vorm van media wordt genoemd, is de manier waarop merken zich ontwikkelen erg veranderd.
In “De waarde van het corporate merk voor digitale groeibedrijven” wordt gekeken naar OneDay Group, een born-digital startup; een startup die is ontstaan in een digitale context en merkwaarde creëert door samen te werken met consumenten en overige stakeholders, onderdeel uitmaakt van een online community, snel groeit en zichzelf ontwikkelt tot een volwaardig bedrijf.
Uit het onderzoek zijn vijf strategieën naar voren gekomen die OneDay Group tot zo’n succesvolle onderneming hebben gemaakt.
- Wees een traditioneel bedrijfsmerk, maar werk als een accelerator
- Zorg voor een flexibele identiteit en strategie
- Maak gebruik van zowel online als offline ervaringen met het merk
- Geef interne stakeholders meer vrijheid en verantwoordelijkheid
- Laat de controle los en creëer samen met externe stakeholders
Benieuwd wat deze strategieën precies inhouden? Lees meer over het onderwerp in “De waarde van het corporate merk voor digitale groeibedrijven”.