Er is een stijgende lijn te zien in het mobiele gebruik in de B2B markt. Engagement initiatieven hebben een enorme toevlucht genomen door de toegankelijkheid van internet en mobiele apparaten. In B2B worden daarom handige apps ontwikkeld om met klanten te verbinden. Ze ondersteunen klanten in het gebruik van het door het bedrijf aangeboden product en zijn vaak gratis. Denk bijvoorbeeld aan een handige app als Hootsuite, die de klant helpt met het beheren van hun social mediakanalen.
De tekst loopt door onder de video over de Hootsuite app.
Maar wat is de economische waarde van activiteiten gericht op engagement? En hoe bepaal je of de engagement initiatieven daadwerkelijk iets opleveren?
‘De impact van engagement in B2B’ bespreekt vier manieren om de Return on Engagement Initiatieven (RoEI) van B2B apps te meten.
Hoe intensiever een B2B app wordt gebruikt, hoe hoger het effect op de RoEI. Investeer in handige apps die daadwerkelijk waarde toevoegen voor de klant en dus regelmatig gebruikt worden. B2B apps worden voor een andere reden gebruikt dan B2C apps. Daarom is het van belang onderscheid te maken tussen de verschillende doelgroepen: consumenten of bedrijven.
Hier leest u meer over de impact van engagement in B2B.