kennisbank item

Bewegend voedsel is vers en dus aantrekkelijk

Publicatiedatum: 08 | 11 | 2017
Delen:

Kan je het voorstellen, een app waarmee je de kwaliteit van voedsel kan scannen? Condi Food is al hard op weg. Maar tot deze app er is, is het aan de adverteerder om de kwaliteit van voedsel visueel aan de consument te presenteren. De intrinsieke en waarneembare eigenschappen van voedsel zijn bepalend voor de aantrekkelijkheid en versheid. Vers voedsel heeft bijvoorbeeld een heldere kleur, een stevige structuur en een goede geur. Minder vers voedsel wordt vaak bruin, begint te stinken, is gekneusd en krijgt een zachte, zompige structuur. 

De perceptie van versheid sturen
Visuele informatie bepaalt dus versheid. Voedselproducenten en package designers proberen daarom voedsel er altijd zo vers mogelijk uit te laten zien.

Hoe communiceer je versheid anders dan door het product zelf? bespreekt een studie naar hoe versheid visueel kan worden gecommuniceerd, niet middels het product zelf, maar door het product in beweging af te beelden.

De bevindingen van dit onderzoek zijn cruciaal, want een product dat in beweging wordt waargenomen, resulteert in een positievere consumentenervaring, meer tevredenheid, herhalingsaankopen en word of mouth.

Lees meer achtergronden en uitgebreidere conclusies hier.

Een voorbeeld van bewegend en dus vers voedsel.

https://www.youtube.com/watch?v=V3MngAEIDjg&feature=youtu.be

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.