Evenement

Workshop Merkmedewerkers: de rollen in actie

Publicatiedatum: 24 | 01 | 2020
Delen:
  • Datum:24 February 2020
  • Tijd:14:15 - 18:00 uur
  • Locatie:Roeterseilandcampus C10.20
    Universiteit van Amsterdam
    Nieuwe Achtergracht 166, Amsterdam
Dit evenement heeft reeds plaatsgevonden. Lees hier het verslag.

 

Medewerkers die dagelijks in contact staan met de klant vormen het visitekaartje van een organisatie, maar versterkt hun gedrag het merk eigenlijk wel? In branding concentreren we ons vaak op massamedia campagnes of social media presence, maar behavioral branding tools mogen zeker niet vergeten worden: onze percepties van een merk komen namelijk vooral tot stand tijdens daadwerkelijke merkervaringen. Hoe zorg je ervoor dat merkwaarden optimaal worden vertaald naar gewenst gedrag bij klantcontact?

Voor wie is deze workshop?
De workshop is interessant voor merk-, communicatie of marketing managers die zich bezighouden met het uitdragen van een merk in klantcontact, bijvoorbeeld in een dienstverlenende of een servicegerichte organisatie.

Ervaar hoe merkwaarden zich vertalen naar praktijksituaties
Tijdens de interactieve workshop ‘Merkmedewerkers: de rollen in actie’ ervaar je als professional in merk-, communicatie of marketingmanagement met welke situaties medewerkers te maken hebben die in contact staan met de klant. Joost Verhoeven – universitair docent corporate communicatie aan de Universiteit van Amsterdam – neemt je onder begeleiding van twee professionals mee in situaties uit dienstverlenende organisaties en de rol die medewerkers daarbij vervullen als merkambassadeurs. Je gaat actief aan de slag met het vertalen van merkwaarden naar gewenst gedrag in klantcontact en je ziet direct hoe dit uitpakt in praktijksituaties.

De volgende vragen worden beantwoord tijdens de workshop:

  • In welke situaties werkt gescript gedrag wel en wanneer niet?
  • Wanneer kan extra-rol gedrag worden uitgevoerd om écht het verschil te maken voor je merk?
  • Hoe vertaal je merkwaarden naar behavioral branding tools en hoe pakt dit uit in de praktijk?

Joost Verhoeven schreef in 2019 de SWOCC-publicatie 78 Hoe Medewerkers Merken Maken en gaf daarin praktische tips voor het opstellen van behavioral branding tools. In deze interactieve workshop gaat hij daar verder op in en geven we je de mogelijkheid om actief deel te nemen aan praktijksituaties. Door te ervaren waar je in een servicegerichte rol mee te maken krijgt, kun je daar in jouw merkmanagement nog beter op inspelen.

Omdat het een interactieve sessie is, zijn er slechts 25 plaatsen beschikbaar, dus geef je snel op als je erbij wil zijn!

Let op: De workshop is exclusief beschikbaar voor onze SWOCC begunstigers. Vanwege de kleinschaligheid van het evenement en de invulling van het programma kan er per begunstiger slechts één persoon deelnemen. We zullen de situaties aanpassen aan de hand van het type organisaties dat zich aanmeldt voor de workshop.

Programma

14:15 – 14:30 uur      Inloop
14:30 – 17:00 uur      Workshop
17:00 – 18:00 uur      Borrel

Sprekers

Joost Verhoeven (Universiteit van Amsterdam) i.s.m. twee theaterprofessionals.

Locatie

Roeterseilandcampus C10.20
Universiteit van Amsterdam
Nieuwe Achtergracht 166, Amsterdam

Mail mij 1x per maand een update over merken, marketing en communicatie

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.