- Datum:01 July 2021
- Tijd:15:30 - 16:45 uur
Op donderdag 1 juli 2021 vindt de online SWOCC-workshop ‘de zin en onzin van merkmanagement modellen’ plaats, die exclusief toegankelijk is voor begunstigers. Merkmanagement modellen lijken zich op het raakvlak te bevinden van theorie en praktijk: op welke manier kunnen ze ons inzicht verscherpen en hoe passen we deze wetenschappelijke kennis toe in de praktijk?
In november 2020 lanceerden we een vernieuwde versie van het SWOCC Modellenboek, Merkmanagement Modellen: de SWOCC Selectie. Piet Hein Coebergh, auteur van dit modellenboek, gaat tijdens de workshop in op de mogelijkheden van wetenschappelijke kennis voor de praktijk: wat is het belang hiervan en in welke vorm kunnen modellen hieraan bijdragen? Wat weten we eigenlijk van merkmanagement modellen en waarom is het SWOCC Modellenboek tot stand gekomen? Vervolgens gaan we in gesprek met Jurgen Surstedt, Senior manager Merkmanagement bij Interpolis, over zijn praktijkvisie hierop. Wat kun je als marketeer met wetenschappelijke kennis, zoals merkmanagement modellen? Waarom wordt hier wel of juist te weinig gebruik van gemaakt? En hoe maakt Interpolis gebruik van modellen bij marketingactiviteiten?
Na het bespreken van beide visies gaan we in gesprek met de deelnemers, onder leiding van moderator Mary Hoogerbrugge (merkspecialist en oprichter De Positioneerders). We beantwoorden vragen die leven onder onze begunstigers over dit thema. Hoe kijk jij hier als marketeer naar? Waarom zou je merkmanagement modellen willen inzetten in jouw organisatie of waarom juist niet? Waar loop je tegenaan in jouw organisatie bij de toepassing van theorie in de praktijk? En waar dien je rekening mee te houden bij de toepassing van merkmodellen?
Voor wie is deze workshop?
Deze online workshop is exclusief toegankelijk voor begunstigers van SWOCC. De workshop is interessant voor marketing en communicatieprofessionals die zich bezighouden met merkmanagement in de breedste zin van het woord. Tijdens de workshop is er ruimte voor specifieke uitdagingen bij het gebruik van modellen.
Het modellenboek
In november 2020 lanceerde SWOCC een vernieuwde versie van het Modellenboek, Merkmanagement Modellen: de SWOCC Selectie en de bijbehorende Modellenbank. Het bevat een selectie van 50 merkmanagement modellen op het gebied van positioneren, segmenteren, communiceren, besturen en evalueren van het merk. Iedere modelbeschrijving gaat uit van een specifieke uitdaging voor de merkmanager waarvoor het model een oplossing biedt. Tijdens deze workshop gaan we in op het gebruik van modellen in het algemeen. Interesse in het Modellenboek? Het boek is te bestellen voor zowel begunstigers (met korting) als niet-begunstigers.
Zien we jou bij de online workshop op 1 juli? Log dan eerst in met jouw begunstigersaccount en meld je hieronder aan. Let op: de workshop is exclusief toegankelijk voor begunstigers.
Programma
Donderdag 1 juli
15:30 – 16:45 uur
Sprekers
Dr. Mr. Piet Hein Coebergh MBA is lector Public Relations & Transparantie aan Hogeschool Leiden, docent PR aan de Erasmus Universiteit en consultant bij Lewin associates. Piet Hein is auteur van Merkmanagement Modellen: de SWOCC Selectie.
Jurgen Surstedt is Senior manager Merkmanagement bij Interpolis.
Mary Hoogerbrugge is merkspecialist en oprichter De Positioneerders en tevens beschermvrouwe van SWOCC.