- Datum:21 November 2024
- Tijd:14:00 - 18:00
- Locatie:Doelenzaal, Universiteitsbibliotheek Universiteit van Amsterdam, Singel 425, 1012 WP Amsterdam
Tijdens dit SWOCC-evenement op donderdag 21 november wordt de nieuwste SWOCC-publicatie 91 ‘Virtual Influencers’ van Priska Breves en Zeph van Berlo gepresenteerd en delen verschillende praktijksprekers hun inzichten rondom dit onderwerp. Hoe verhouden virtuele influencers, zoals Lil Miquela en de Nederlandse Esther Olofsson, zich tot elkaar en tot menselijke influencers? Worden virtuele influencers de toekomst van influencer marketing? En wat is de impact van het inzetten van virtuele influencers op je merk? Tijdens dit inspirerende event wordt je bijgepraat over state of the art inzichten vanuit wetenschap en praktijk.
VOOR WIE IS DEZE BIJEENKOMST?
Dit evenement is voor SWOCC begunstigers die meer willen weten over virtuele influencers. Aanmelden is mogelijk tot uiterlijk maandag 18 november.
Let op: het aantal deelnemers voor dit evenement is beperkt. Bekijk dus snel het programma en reserveer jouw plekje via onderstaand formulier.
Geen begunstiger?
We organiseren deze bijeenkomst voor onze begunstigers. Ben je geen SWOCC-begunstiger maar wel geïnteresseerd? Bekijk hier de mogelijkheden om begunstiger te worden, of mail naar info@swocc.nl.
Programma
14:00 – 14:30 Inloop
14:30 – 14:35 Welkom door Joost Verhoeven (Directeur SWOCC)
Will virtual influencers become the future of influencer marketing?
Sprekers: Priska Breves en Zeph van Berlo – Lectoren/onderzoekers Universiteit van Amsterdam
Priska Breves en Zeph van Berlo trappen de middag af met de belangrijkste bevindingen uit de recent verschenen SWOCC-publicatie ‘Virtual Influencers’. Tijdens hun praatje geven ze praktisch advies over het effectieve en ethische gebruik van virtual influencers. Ze zullen inzicht geven in wat virtuele influencers zijn, hoe mensen ze beoordelen en herkennen, en hoe waardevol ze kunnen zijn voor de praktijk. Daarnaast gaan ze specifiek in op of (en hoe) mensen (parasociale) relaties opbouwen met deze digitale persoonlijkheden. [Presentation in English]
Het verhaal van Esther Olofsson; van Nederlands eerste virtuele influencer tot virtuele merkambassadeur
Spreker: Maarten Reijgersberg – Oprichter van RAUWcc
Maarten Reijgersberg gaat in op de impact van storytelling en communicatie in een technologie gedreven landschap. Hoe kan je pragmatisch en kostenefficiënt innoveren met generatieve AI, en wat kunnen virtuele merkambassadeurs betekenen voor de 360°-communicatiestrategie van bedrijven?
Menselijkheid en virtuele influencers
Spreker: Iris Withuis – Docent en onderzoeker Hogeschool Rotterdam
Om een band met virtual influencers op te kunnen bouwen, moeten virtual influencers vermenselijken. In haar presentatie, legt Iris Withuis uit hoe je dat kan doen en aan welke knoppen je kunt draaien in het ontwerp van een virtuele influencer.
Afsluiting met persoonlijke vragen
17.00 – 18.00 Borrel
Sprekers
Priska Breves – Universiteit van Amsterdam
Zeph van Berlo – Universiteit van Amsterdam
Maarten Reijgersberg – RAUWcc
Iris Withuis – Hogeschool Rotterdam
Locatie
Doelenzaal, Universiteitsbibliotheek Universiteit van Amsterdam, Singel 425, 1012 WP Amsterdam