- Datum:26 September 2024
- Tijd:14:00 - 18:00
- Locatie:Roeterseilandcampus, C10.20 (Gebouw C), Nieuwe Achtergracht 166, 1018 WV Amsterdam
Hoe kunnen conversational agents het best vormgegeven worden om effectief te zijn in klantenservice, marketing en e-commerce? Tijdens dit SWOCC-event wordt je bijgepraat over de inzichten uit het nieuwste SWOCC-publicatie van Charlotte van Hooijdonk, Michelle van Pinxteren, Carolin Ischen en Christine Liebrecht. Dit evenement is voor merkprofessionals die willen weten welke factoren van een conversational agent bijdragen aan een positieve waardering van de klant over het chatgesprek, de chatbot én het merk. Deze bijeenkomst biedt handvatten voor zowel merken die al jarenlang een chatbotversie op hun website of sociale mediakanalen hebben staan, als aan professionals die aan het begin staan van chatbotontwikkeling en -integratie.
VOOR WIE IS DEZE BIJEENKOMST?
Dit evenement is voor SWOCC begunstigers die meer willen weten over conversational AI. Aanmelden is mogelijk tot uiterlijk maandag 23 september.
Let op: het aantal deelnemers voor dit evenement is beperkt. Bekijk dus snel het programma en reserveer jouw plekje via onderstaand formulier.
Geen begunstiger?
We organiseren deze bijeenkomst voor onze begunstigers. Ben je geen SWOCC-begunstiger maar wel geïnteresseerd? Bekijk hier de mogelijkheden om begunstiger te worden, of mail naar info@swocc.nl.
Programma
14:00 – 14:30 Inloop
14.30 Welkom door Lotte Willemsen (Directeur SWOCC)
Conversational Agents vanuit Wetenschappelijk Perspectief
Sprekers: Christine Liebrecht (Universiteit Tilburg) en Charlotte van Hooijdonk (Universiteit Utrecht)
De middag wordt geopend met de belangrijkste bevindingen uit de recent verschenen SWOCC-publicatie ‘Conversational AI: gebruikersperspectief op merkcommunicatie met conversational agents’. Hoe kunnen conversational agents het best vormgegeven worden om effectief te zijn in klantenservice, marketing en e-commerce? Charlotte van Hooijdonk, Christine Liebrecht, Carolin Ischen en Michelle van Pinxteren deden voor SWOCC onderzoek naar conversational agents en delen deze middag de state of the art resultaten.
Conversational AI en Customer Service
Spreker: Jasper Schotanus (Manager Digital Service – VodafoneZiggo)
Jasper Schotanus gaat in op de vraag hoe conversational AI kan worden ingezet voor customer service. VodafoneZiggo heeft veel geleerd van de implementatie van bots en werkt eraan om klantinteracties verder te verbeteren en te personaliseren. Hij bespreekt de verkregen inzichten en de toekomstige plannen om AI-technologie verder te integreren in de dienstverlening.
Learnings: Personalisatie en Accessibility
Spreker: Evelien Close (Conversation Designer – Essent)
Evelien Close vertelt over Conversational AI in de context van customer service. Essent heeft klantonderzoek gedaan naar personalisatie en begrijpelijke communicatie in de chatbot. Evelien gaat in op de learnings uit dit onderzoek en optimalisaties voor de toekomst.
17:00 – 18:00 Borrel
Sprekers
Christine Liebrecht (Assistent Professor – Universiteit Tilburg)
Charlotte van Hooijdonk (Assistent Professor – Universiteit Utrecht)
Jasper Schotanus (Manager Digital Service – VodafoneZiggo)
Evelien Close (Conversation Designer – Essent)
Locatie
Roeterseilandcampus, C10.20 (Gebouw C), Nieuwe Achtergracht 166, 1018 WV Amsterdam