- Datum:20 April 2023
- Tijd:14:00 - 17:30
- Locatie:C10.20, Roeterseilandcampus, Universiteit van Amsterdam, Nieuwe Achtergracht 166
Houd onze LinkedIn in de gaten voor alle updates rondom dit evenement!
Wat doet de economische malaise met merkcampagnes? Wat kunnen we van de wetenschap leren over merken in tijden van laagconjunctuur? Moet je bijvoorbeeld blijven investeren in MVO-activiteiten en kunnen merkallianties ook in slechte tijden helpen om een sterk merk te bouwen? En kunnen we ook in een recessie invloed uitoefenen op duurzaam consumentengedrag?
Tijdens deze interactieve bijeenkomst op donderdag 20 april krijg je antwoord op deze vragen, heb je gelegenheid om zelf vragen te stellen en in gesprek te gaan met de sprekers en jouw vakgenoten.
Voor wie is deze bijeenkomst?
De bijeenkomst is interessant voor iedereen die zich bezighoudt met strategisch communicatie en merkmanagement. Aanmelden is mogelijk tot uiterlijk maandag 17 april 2023.
Aanmelden als begunstiger?
Zien we jou bij ons SWOCC-event: Merken in magere tijden op 20 april 2023? Log dan eerst in met jouw begunstigersaccount en meld je hieronder aan.
Let op: het aantal deelnemers voor dit SWOCC evenement is beperkt. Bekijk dus snel het programma en reserveer jouw plekje via onderstaand formulier.
Programma
14.00 – 14.30 uur Inloop
14.30 – 14.35 uur Welkom door Lotte Willemsen (Directeur SWOCC)
14.35 – 15.00 uur Tamara van der Peet – Freelance Brand & Communication Strategist
Als auteur van de publicatie ‘Consumeren in magere tijden’ is Tamara van der Peet maar al te goed bekend met de impact van de recessie op het merkgedrag van de Nederlandse consument. Hoe gaat een bezuinigende consument om met merken? Wat doet recessie met merktrouw? In haar presentatie gaat Tamara in op de vraag in hoeverre de inzichten van toen nog steeds van toepassing zijn, welke learnings nog steeds relevant zijn en waar juist verschillen liggen.
15.00 – 15.25 uur Ingeborg Ligteringen – (Head of Marketing BLX – Kruidvat & Trekpleister)
Kruidvat gooide als koning van de actiemarketing het roer radicaal om. Het merk vormde voor het eerst in haar geschiedenis de basis van nieuw succes. In haar presentatie laat Ingeborg Ligteringen zien hoe een sterk merk na jaren van stagnatie kan zorgen voor een flinke omzet en een fors marktaandeel – en dat zonder hulp van meer mediabudget, promodruk of lage prijzen. Zo groeide Kruidvat uit van prijsvechter tot hartendief.
15.25 – 15.45 uur Pauze
15.45 – 16.10 uur Andre Koster (Frontier Marketeer) – Merkcampagnes & laagconjunctuur
Wat doet economische malaise met onze merkcampagnes? Passen we die aan bij de economische omstandigheden? Zo ja, hoe doen we dat? Wat betekent het voor merkstrategie en inzet van creativiteit en media? Werken die aanpassingen? Andre Koster laat de patronen zien uit alle ingezonden Effie-campagnes, gedurende economische voorspoed en malaise.
16.10 – 16.35 uur Bart Soels – (Research Director bij Soelaas Data Analyse)
In elk SWOCC Selectie uitgave brengen wij je op de hoogte van de laatste wetenschappelijke bevindingen op het gebied van communicatie, marketing en branding. Het eerste nummer van 2023 is specifiek gewijd aan het thema ‘Merken in magere tijden’. Bart Soels (SWOCC Selectie redactielid) neemt het publiek mee op een wetenschappelijke excursie en deelt de belangrijkste bevindingen voor de praktijk.
16.35 – 17.15 uur Paneldiscussie
17.15 uur Gelegenheid tot netwerken
Sprekers
Tamara van der Peet – Freelance Brand & Communication Strategist
Ingeborg Ligteringen – (Head of Marketing BLX – Kruidvat & Trekpleister)
Andre Koster (Frontier Marketeer) – Merkcampagnes & laagconjunctuur
Bart Soels – (Research Director bij Soelaas Data Analyse)
Locatie
C10.20, Roeterseilandcampus, Universiteit van Amsterdam, Nieuwe Achtergracht 166